Miért leszünk jobban a frissen mosott ruha illatától?
Az illatok iránti vágy nem új vagy modern jelenség. Az emberek évezredek óta számos célból (pl. egészségügyi vagy örömszerzés) különféle illatokkal változtatják meg környezetüket. A mosó- és tisztítószerek esetében az illat a tisztaság, a frissesség egyik fontos kifejeződése, amely nemcsak funkcionális, de érzelmi előnyöket is képvisel. Az P&G Ariel márkája most két új mosószert mutat be folyékony mosószer és kapszula formájában. A Lenor Fresh Air a friss levegőn szárított ruhák illatának élményét nyújtja, a Lenor Amethyst Flower pedig egy friss virágcsokor lenyűgöző aromáját idézi.
A gyertyáktól a tisztítószerekig a legtöbb vásárló a háztartási termékek illatosított változatait részesíti előnyben az illatosítatlanokkal szemben. Ez nem véletlen: az illatok számos különböző módon hathatnak az emberre, növelhetik a figyelmet, emlékeket idézhetnek fel, és befolyásolhatják a hangulatot, a megismerést és a viselkedést.
A parfüm szó a latin „per fumum”, azaz „füstön keresztül” kifejezésből származik, ami a legősibb felhasználási módot tükrözi: a gyanták és aromás fák elégetését a levegő illatosítására a vallási rituálék és szertartások során. Az illatosított háztartási termékeknek is hosszú története van, amely a gyógynövények és fűszerek kozmetikumokba, gyertyákba és szappanokba való beépítéséig nyúlik vissza. Az ókori házvezetőnők illatos vizet locsoltak a tiszta padlóra és a párnákra, az ágyneműket aromás gyógynövényekkel szórták be, a ruhákat pedig cédrusládákban tárolták. A XIX. és XX. század tudományos felfedezései a technológiai innováció időszakát indították el, amely a szerves kémikusok által készített első szintetikus illatanyagokhoz vezetett.
Nemcsak tisztít, de hangulatjavító és önbizalomnövelő is lehet!
Az illatosított mosó- és tisztítószerek egyik legfontosabb célja a rossz szagok megszüntetése és a háztartási környezet felfrissítése. A kellemes illat emellett csökkenti a rossz szagok közérzetre gyakorolt negatív hatását, befolyásolhatja a termék használata közbeni élményt, élvezetessé teheti a feladatot, és a használat utáni, hosszú távú hatékonyságot mutató jelzésként működik, mint például a frissen mosott ruha illata. Az illatosított termékek további fontos előnye a termék által kiváltott érzelmi reakciókban rejlik, az illat érzelmi emlékeket előidéző ereje ugyanis a szaglás egyik meghatározó jellemzője. A P&G mosószerek területén végzett korábbi vizsgálata, amelyben egy illatosított mosószer hűséges használóinak arckifejezését kódolták, miközben a mosószer illatát érezték, vagy kedvenc zenéjüket hallgatták, azt találta, hogy több pozitív érzelmet vált ki a mosószer illata, mint a kedvenc zenei válogatás. Számos piaci adat azt is kimutatta, hogy az illatosított termékek iránti kereslet a stresszes időszakokban – pl. a koronavírus-járvány idején – nagymértékben megnőtt, ami fontos bizonyítéka annak, hogy a jó illat pozitív hatással van a hangulatra és lelkiállapotra is.
Itt a legújabb Ariel: Így kerülhet kevesebb mikroszál és színezék a vizeinkbe!
A Whirlpool, Electrolux, Candy és Beko mosógépgyártók által is ajánlott Ariel bemutatja az új +Touch of Lenor Amethyst Flower és +Touch of Lenor Fresh Air mosószereket, amelyek szekrényben tárolt ruhák esetén akár 2 héten át tartó frissességet biztosítanak a ruháknak, és már alacsonyabb mosási hőfokon is hatékonyan tisztítanak.
“A “Fresh Air” a nagyszüleink idejében a friss kerti szellőn a facsipeszekkel felaggatott és a napsütés melegében csattogva-lengedezve megszáradt textíliáink ropogós frissességét idézi fel citrusos-aldehides-akvatikus, úgynevezett vizes-zöld illatával. Hogy csavarjunk egyet a történeten, ez a víz valójában tengervíz illatot hoz, és a felette fújó szellőben enyhén sós-jódos-tengeri algás jegyek adnak további egzotikus tisztaságérzetet.
Az “Amethyst Flower” megejtően kedves, feminin virágossága pedig egy mesebeli komplex virágcsokoré, benne az Earl Grey teából ismerős bergamottos azaz keserűnarancshéj-illóolajos illatjeggyel. Érdekessége, hogy a frissessége mögött érzékelhető női karakter finom gyümölcsösségű telt feminitása lengedez végig a kompozíción, így az ezzel mosott textíliákat örömmel ölelik majd magukhoz, vagy bújnak beléjük a hölgyek és a család gyermekei mellett a férfiak is” – meséli Zólyomi Zsolt, parfümőr.
„Az új Ariel formuláját kifejezetten gyors tisztításhoz terveztük, speciális COOL CLEAN technológiával. A hidegebb vízben és rövidebb programon történő mosással pedig energiát és vizet takaríthatunk meg, ezáltal csökkenthetjük a mosással járó széndioxid-kibocsátást.”
– mondta el Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >Átadták a teljeskörűen felújított Gyöngyösi Családok Átmeneti Otthonát, és csúcstechnológiás gyártás kezdődik a P&G legújabb szupermodern gyáregységében
Elkészült a felújítás két gyöngyösi átmeneti otthonban, amely a Procter…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >