Miért hasznos a reklám mindenkinek?
A Magyar Reklámszövetség és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége vezetésével 2015. március 18-tól széles körű kampányt indít a reklámért, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a reklámipar jelentőségére, a reklámok hasznosságára mindennapi életünkben.A számos szakmai partner, ügynökség és támogató közreműködésével megvalósuló „Kampány a reklámért” projekt célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a reklámipar jelentőségére és a reklámok olyan gyakorlati előnyeire, mint például az ingyenes médiatartalmak, melyeket az ipar a reklámbevételekből finanszíroz. A kampány print, online, tévés és rádiós médiafelületeken fog megjelenni és adott csatornára szabottan magyarázza el közérthetően, miért és hogyan hasznos az adott reklámfelület.A GEMIUS segítségével a másfél hónapon keresztül futó kampány hatékonyságát is mérni fogják a fogyasztók körében.
Ki ne vágyott volna már arra, hogy kedvenc tévésorozatát reklámok nélkül élvezhesse végig? Hogy át tudja adni magát imádott helyszínelői áldozatos munkájának anélkül, hogy megtudja, miért nem lesz fehér a foga, ha hagyományos fogkrémet használ? Vagy mitől él tovább a mosógépe.De vajon tényleg szebb lenne az élet reklámok nélkül? Jobban szuvasodna ugyan a fogunk, de boldogabbak és kiegyensúlyozottabbak lennénk? A Magyar Reklámszövetség és a MAKSZ kezdeményezésével március elején induló Kampány a reklámért projekt célja, hogy valós képet adjon a fogyasztóknak a reklám nélküli élet mindennapjairól és megmutassa, hogy az oly szembetűnő előnyök mellett milyen hátrányokkal járna a szép új világ.
Az átlagfogyasztó Magyarországon egyáltalán nincs tisztában a reklámok működési mechanizmusával, az pedig, hogy akár hozzáadott értékkel is bírhat, legmerészebb álmaiban sem feltételezi. Számára csak a reklámok negatív hatása egyértelmű, amit elsődlegesen érzékel, hogy kedvenc műsorát különböző hosszúságú és rendkívül zavaró hirdetési blokkokkal szakítják meg.
A fogyasztói ismeretek hiányának egyik fő oka, hogy a szakmai szervezetek az elmúlt években az iparág érdekképviselete és belső működésének hatékonyabbá tétele mellett nem fordítottak kellő hangsúlyt a fogyasztók tudatos tájékoztatására. Az IAA 90-es évekbeli kampánya óta gyakorlatilag nem született olyan kezdeményezés, amellyel a szakma közvetlenül a fogyasztókat szólította volna meg.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >