Miért hasznos a reklám mindenkinek?
A Magyar Reklámszövetség és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége vezetésével 2015. március 18-tól széles körű kampányt indít a reklámért, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a reklámipar jelentőségére, a reklámok hasznosságára mindennapi életünkben.A számos szakmai partner, ügynökség és támogató közreműködésével megvalósuló „Kampány a reklámért” projekt célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a reklámipar jelentőségére és a reklámok olyan gyakorlati előnyeire, mint például az ingyenes médiatartalmak, melyeket az ipar a reklámbevételekből finanszíroz. A kampány print, online, tévés és rádiós médiafelületeken fog megjelenni és adott csatornára szabottan magyarázza el közérthetően, miért és hogyan hasznos az adott reklámfelület.A GEMIUS segítségével a másfél hónapon keresztül futó kampány hatékonyságát is mérni fogják a fogyasztók körében.
Ki ne vágyott volna már arra, hogy kedvenc tévésorozatát reklámok nélkül élvezhesse végig? Hogy át tudja adni magát imádott helyszínelői áldozatos munkájának anélkül, hogy megtudja, miért nem lesz fehér a foga, ha hagyományos fogkrémet használ? Vagy mitől él tovább a mosógépe.De vajon tényleg szebb lenne az élet reklámok nélkül? Jobban szuvasodna ugyan a fogunk, de boldogabbak és kiegyensúlyozottabbak lennénk? A Magyar Reklámszövetség és a MAKSZ kezdeményezésével március elején induló Kampány a reklámért projekt célja, hogy valós képet adjon a fogyasztóknak a reklám nélküli élet mindennapjairól és megmutassa, hogy az oly szembetűnő előnyök mellett milyen hátrányokkal járna a szép új világ.
Az átlagfogyasztó Magyarországon egyáltalán nincs tisztában a reklámok működési mechanizmusával, az pedig, hogy akár hozzáadott értékkel is bírhat, legmerészebb álmaiban sem feltételezi. Számára csak a reklámok negatív hatása egyértelmű, amit elsődlegesen érzékel, hogy kedvenc műsorát különböző hosszúságú és rendkívül zavaró hirdetési blokkokkal szakítják meg.
A fogyasztói ismeretek hiányának egyik fő oka, hogy a szakmai szervezetek az elmúlt években az iparág érdekképviselete és belső működésének hatékonyabbá tétele mellett nem fordítottak kellő hangsúlyt a fogyasztók tudatos tájékoztatására. Az IAA 90-es évekbeli kampánya óta gyakorlatilag nem született olyan kezdeményezés, amellyel a szakma közvetlenül a fogyasztókat szólította volna meg.
Kapcsolódó cikkeink
A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Az out of home nézettség mérése ratingtöbbletet és minőségi javulást jelenthet
2024 nyarán sikeresen lezajlott az Atmedia, a Scores Group, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >