Magazin: Miben más egy német catering cég?
A Meiko cég meghívására az MVI-elnök, valamint a Coninvest Kft. által szervezett németországi utazás második állomása egy ottani arányok szerint kicsinek számító cateringes cég volt. Kovács Lászlót tapasztalatiról kérdeztük.
– Hazai mértekben hová pozícionálná a Tellertaxi céget?
A legnagyobbak közé! Teljes catering eszközellátást kínálnak – mindent, amire szükség lehet egy rendezvény sikeres lebonyolításához. Németországban viszonylag kis vállalkozásnak számít, ám itthon az óriások közé sorolnánk. Profik, de eszközparkuk mérete megegyezik a hazai vezető party service-ek eszközmennyiségével, talán annak minőségében és életkorában fedezhető fel különbség.
– Miben látja a különbséget a Tellertaxi és a hazai catering cégek között?
Elsősorban a piacban; a mi fogalmaink szerint ott még most is dübörögnek az éttermek, és virágzik a party service piac. Itthon a megrendelők a recesszióra hivatkozva olyan szintű árakat várnak el, amellyel képtelenség a fejlesztésekre forrást elkülöníteni. Nálunk túl nagy tempóban amortizálódik a szakma eszközállománya és a túl alacsony árak miatt lehetetlen az eszközpark megújítása. Ez itthon is hasonló irányba viszi a piacot, mint Németországban: a kitelepülést végző cégek nem rendelkeznek eszközökkel – azokat „non-food cateringektől” bérlik.
Mit „irigyel” a német kollégáktól?
Talán magát az őket körülölelő piacot, annak összetételét és lendületét. Hazánkban a legnagyobb cégeknek sincs lehetőségük akkora összegeket áldozni rendezvényeikre, ami kellő dinamizmussal terelné ezt az iparágat a fejlődés irányába. Ezért is vagyunk folytonos „fáziskésésben” nyugati kollégáinkhoz képest.
Lehetőségeinkhez és a felvevőpiac kapacitásához mérten próbáljuk a legjobbat nyújtsuk partnereinknek, ám amíg az anyagiak így korlátozzák tevékenységünket, a figyelmet a személyzet empatikus hozzáállására kell fordítani; a mosoly, a pozitív kisugárzás, a szakmai felkészültség nem kerül pénzbe, értéke azonban felbecsülhetetlen! Ebben még jobbak is lehetünk külföldi versenytársainknál.
– Gyűjtöttek ötleteket a látogatás során?
A látottak egyrészt megerősítettek abban, mi a „trend” a nyugati piacon, tehát mire kell készülnünk, milyen igények fognak hazánkban is felmerülni. Másrészt sok praktikus, használható ötletet láttunk. A legjelentősebb talán új anyagok használata. A bútorok és kiegészítők fehér, karcmentes fényes bútorlapból készülnek, ezt én is szeretném beépíteni eszközparkunkba. Kint egyre kevesebb textíliát használnak! Láttunk érdekes csomagolási megoldásokat is amelyek megkönnyítik a logisztikus kollégák munkáját, és nagyobb biztonságot nyújtanak az eszközeinknek.
– Mire büszke a La Fiesta saját fejlesztései közül?
Mindent szállíthatóvá kell tenni. Az összes láda amelyben az eszközöket szállítjuk és tároljuk egyedi tervezésű és az adott eszköz méreteire készült – ez nagyon sok munkát igényel. Büszke vagyok például a 3 lábú könyöklőasztalainkra. Saját fejlesztésünk például egyedi finger food állványaink. A piacon még nem láttunk az asztali világítás rendszerünkhöz hasonlót sem – egyedi világítótestekkel világítjuk meg a büféasztalainkat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >