Mi újság a PET-piacon?
– Az EU-ban szinte robbanásszerűen megnőtt az igény a környezetbarát alapanyagból készült és a modern technológiának köszönhetően egyre esztétikusabb PET-csomagolóeszközök iránt. Ebben erőteljesen közrejátszik az a tény is, hogy az európai üvegipar kapacitáshiánnyal küszködik. Ez választóvonalnak tekinthető, hiszen a „konzervatívabb” cégek is felfedezik a PET- és az ISBM-technológia adta lehetőségeket. Általánosságban a nyugat-európai fogyasztó már megbarátkozott a PET-tel a hagyományosan üvegbe csomagolt termékeknél is (presztízskozmetikumok, fűszerek, szószok stb.). Ez a váltás idehaza még szinte csak most kezdődött el – mutat rá Wappel Natália, a PET-Power BV magyar képviseletének vezetője. A holland cég PET-műanyagból készült fogyasztói csomagolásokat fejleszt, és elsősorban az innovatív, minőségi termékek csomagolására specializálódott.
Az ügyvezető úgy látja, egyre nagyobb az igény a melegen (85–120 fok közötti hőmérsékleten) tölthető PET-csomagolásokra (a PET eredendően 60 C fokig tölthető). A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően el lehet érni még magasabb hőmérsékleti határokat is – ezek az eljárások hamarosan standard gyártásra is alkalmasakká válnak.
Ezzel párhuzamosan erősödnek a környezetvédelmi szempontok: Nyugat-Európában egyre több nagyvállalat kéri, hogy csomagolásaik reciklikált PET-ből készüljenek, illetve az anyagtakarékosság és az energiacsökkentés jegyében a minél könnyebb csomagolásokat részesítik előnyben. Magyarországon erre még nem igazán ügyelnek a vállalatok.
Fogyasztói szempontból egyre nagyobb az érdeklődés a kényelmi csomagolások iránt, amelyek segítséget jelentenek a felgyorsult tempójú hétköznapokban (például tasakos fűszer helyett szórókupakkal ellátott flakonos kiszerelés).
– Különösképpen az elmúlt időszakok élelmiszer-ipari botrányai miatt kerül előtérbe mindinkább a termékek garanciazárása – hívja fel egy fontos trendre a figyelmet Wappel Natália. – Ebből a szempontból is egyre jobbak a PET-csomagolások, hiszen a fogyasztó már a polcon látja, hogy pontosan mit tartalmaz a termék, ily módon elkerüli, hogy „zsákbamacskát” vásároljon. Gyógyszeripari és háztartás-vegyipari területen (a szigorodó EU-előírásokkal párhuzamosan) egyre több terméket látnak el „gyermekbiztos” zárással.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >