Mi újság a PET-piacon?

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 27. 08:00

– Az EU-ban szinte robbanásszerűen megnőtt az igény a környezetbarát alapanyagból készült és a modern technológiának köszönhetően egyre esztétikusabb PET-csomagolóeszközök iránt. Ebben erőteljesen közrejátszik az a tény is, hogy az európai üvegipar kapacitáshiánnyal küszködik. Ez választóvonalnak tekinthető, hiszen a „konzervatívabb” cégek is felfedezik a PET- és az ISBM-technológia adta lehetőségeket. Általánosságban a nyugat-európai fogyasztó már megbarátkozott a PET-tel a hagyományosan üvegbe csomagolt termékeknél is (presztízskozmetikumok, fűszerek, szószok stb.). Ez a váltás idehaza még szinte csak most kezdődött el – mutat rá Wappel Natália, a PET-Power BV magyar képviseletének vezetője. A holland cég PET-műanyagból készült fogyasztói csomagolásokat fejleszt, és elsősorban az innovatív, minőségi termékek csomagolására specializálódott.
Az ügyvezető úgy látja, egyre nagyobb az igény a melegen (85–120 fok közötti hőmérsékleten) tölthető PET-csomagolásokra (a PET eredendően 60 C fokig tölthető). A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően el lehet érni még magasabb hőmérsékleti határokat is – ezek az eljárások hamarosan standard gyártásra is alkalmasakká válnak.
Ezzel párhuzamosan erősödnek a környezetvédelmi szempontok: Nyugat-Európában egyre több nagyvállalat kéri, hogy csomagolásaik reciklikált PET-ből készüljenek, illetve az anyagtakarékosság és az energiacsökkentés jegyében a minél könnyebb csomagolásokat részesítik előnyben. Magyarországon erre még nem igazán ügyelnek a vállalatok.
Fogyasztói szempontból egyre nagyobb az érdeklődés a kényelmi csomagolások iránt, amelyek segítséget jelentenek a felgyorsult tempójú hétköznapokban (például tasakos fűszer helyett szórókupakkal ellátott flakonos kiszerelés).
– Különösképpen az elmúlt időszakok élelmiszer-ipari botrányai miatt kerül előtérbe mindinkább a termékek garanciazárása – hívja fel egy fontos trendre a figyelmet Wappel Natália. – Ebből a szempontból is egyre jobbak a PET-csomagolások, hiszen a fogyasztó már a polcon látja, hogy pontosan mit tartalmaz a termék, ily módon elkerüli, hogy „zsákbamacskát” vásároljon. Gyógyszeripari és háztartás-vegyipari területen (a szigorodó EU-előírásokkal párhuzamosan) egyre több terméket látnak el „gyermekbiztos” zárással.

Kapcsolódó cikkeink