Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) számára, különösen annak fényében, hogy a videóalapú közösségi média platform 2024-ben bekerült a tíz legnépszerűbb marketingeszköz közé. Az esetleges betiltás súlyos következményekkel járhat, hiszen számos hazai kisvállalkozás mindent erre az egy lapra tett fel.
A Marketing Commando legfrissebb kutatása szerint a TikTok népszerűsége az elmúlt évben jelentősen nőtt a marketingtevékenységet folytató magyar kis- és közepes vállalkozások körében, megelőzve olyan hagyományos eszközöket, mint a blogok, a YouTube vagy a webshopok.
„A TikTok az organikus tartalmak aranykorát éli. Kevés a tartalomgyártó a felhasználók számához képest, ezért egy jól sikerült videóval óriási elérést lehet elérni”
– mutat rá Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő, aki maga is használja a platformot. A legnézettebb ismeretterjesztő kisvideója, ami a márkanevek történetéről, már közel 7 milliós megtekintésnél jár.
Az organikus elérésben rejlő lehetőségeket számos kkv felismerte: éttermek, kozmetikusok, pszichológusok, építőipari szakemberek, kereskedők és orvosok fektettek jelentős időt és pénzt csatornáik fejlesztésébe. Számos vállalkozás a teljes kommunikációját erre a platformra építette, így egy esetleges betiltás alapjaiban ingathatná meg működésüket.
A szakértő szerint ez a helyzet rávilágít egy általánosabb tanulságra is: egyetlen platformra támaszkodni veszélyes stratégia.
„Az üzletben a legveszélyesebb szám az egy, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Egyetlen marketingeszközre támaszkodni komoly kockázatot jelent minden vállalkozás számára. Ezért életbevágóan fontos, hogy a cégek ne kizárólag egyetlen platformra, például a TikTokra vagy a Facebookra építsék üzleti működésüket”
– tanácsolja Wolf Gábor.
Így néz ki a kkv-k marketingeszköztára 2024-ben
A Marketing Commando kutatása szerint a magyar kkv-k körében továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingplatform, amelyet a megkérdezett vállalkozások 78 százaléka használ marketingcélokra. A második helyen stabilan a saját honlap áll, míg az Instagram egy helyet javítva a harmadik helyre lépett elő.
A TikTok látványos növekedése mellett a kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a mesterséges intelligencia (MI) példátlan ütemben hódítja meg a magyar kkv-kat. Az MI négy helyet javítva az ötödik legnépszerűbb marketingeszközzé lépett elő, megelőzve még a Google-t is.
A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2024-ben:
1.Facebook
2.Honlap
3.Instagram ↑1
4.Ajánlás ↑3
5.Mesterséges intelligencia ↑4
6.Google ↓3
7.Hírlevél ↓1
8.Ajánlat ↓3
9.Keresőoptimalizálás ↓
10.TikTok ↑3
Az MI előretörése új alapokra helyezi a kkv-k marketingjét
Az MI jelenleg a legnagyobb trend a marketing világában. Nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem olyan lehetőségeket nyit meg a kkv-k számára, amelyek korábban elérhetetlenek voltak. A szövegírástól a tartalomgeneráláson át az ügyfélkapcsolatok automatizálásáig az MI segít időt és pénzt spórolni, miközben növeli a versenyképességet.
Wolf Gábor szerint nemcsak a több lábon álló marketingre, hanem az új eszközök gyors adaptációjára is érdemes hangsúlyt helyezni, például a mesterséges intelligencia alkalmazására. Az MI látványos térnyerése új távlatokat nyit a marketingben, és azok a vállalkozások, amelyek időben elkezdik használni, komoly előnyt szerezhetnek egy kiszámíthatatlan piaci környezetben.
Kapcsolódó cikkeink
Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az…
Tovább olvasom >Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – a magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált,…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyugdíjba mehet a bankkártya: felkerült a hiányzó puzzle-darab a digitális bankolás asztalára
A K&H Bank minden ATM-jénél bevezette az NFC-technológiát, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >Új marketing- és vállalati kommunikációs vezető a KÉSZ Csoportnál
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik…
Tovább olvasom >