Mi leszel, ha nagy leszel?
Mi leszel, ha nagy leszel? – kérdezték annak idején tőlem is a felnőttek, és mindig nagy lelkesedéssel várták a válaszomat. Na, vajon mivé akar lenni ez a kis ember, aki az utcán gyalogolva, mindig hangos füttyszóval jelezte a környezetének, hogy itt van, és hogy jól érzi magát, és örül, hogy a világ ilyen szép…
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
Nem is emlékszem már pontosan, hogy mi volt annak idején a válaszom, de biztos vagyok benne, hogy a korszak divatos szakmáinak egyik képviselőjévé szerettem volna én is válni: tűzoltó, rendőr, vagy éppen hajóskapitány szerepeltek az álmaimban.
Amikor annak idején, 21 évvel ezelőtt az élelmiszeripar szaktekintélyei megalakították a Lánchíd Klubot, és a tagjaik közé hívtak, sokszor feltettük magunknak a kérdést: mit akarunk, mit szeretnénk elérni, mi a célunk, hova szeretnénk eljutni?
Azaz: mi lesz belőled Lánchíd Klub, ha nagy leszel?
Az igazság az, hogy akkor nem tudtuk ezt a kérdést konkrétan megválaszolni, mert nagyon sok érdekes és izgalmas célkitűzés fogalmazódott meg a klubüléseinken, amelyekből néhány megvalósult, a többi pedig továbbra is a projektlistánkon maradt.
De amire nagyon büszkék vagyunk: a klub mára felnőttkorba lépett, és immár 21 éve aktív szereplője az élelmiszeripari közéletnek. Együtt voltunk jóban-rosszban, a folyamatosan változó és a hihetetlen szakmai kihívásokat magával hozó gazdasági környezethez való alkalmazkodásban segítettük egymást, és mindig tudtuk a másikat motiválni, biztatni.
Emlékszem például, amikor COVID idején, a Szamos Marcipán Kft. ügyvezetőjeként rendelkezhettem kb. 130 millió Ft értékű rövid lejáratú tortával, amelynek egyébként a Szamos cukrászdákban lett volna a helye, hogy ott fogyasszák el a Szamos-hívők.
Ám a különböző korlátozások miatt, az eladások egyik pillanatról a másikra leálltak, így a készlettel valamit kezdeni kellett. A jótékonysági intézkedések természetesen valamelyest tudták ezt a készletet csökkenteni, ugyanakkor a tulajdonosok már akkor feszegették a szokásos kérdésüket az év végi eredményünkkel kapcsolatban.
És akkor jött a gondolat: a Lánchíd Klub közösségére biztosan számíthatok tortaevésben és fagylaltnyalásban is: rengeteg telefon után szerveztük meg a speciális akciónkat, személyes kiszállítással együtt, és sikerült a készleteink döntő részét a klubtagoknak jelentős kedvezménnyel értékesíteni. Azóta is folyamatosan kapom a kérdéseket, mikor lesz ismét „Budán kutyavásár”?
Az évek múlásával kezdeti hibáinkat kijavítottuk, és mindig újabb és újabb célokat tűztünk ki magunk elé. A Lánchíd Klub nagykorúvá válásában az elnökségnek és a tagoknak vitathatatlan szerepe volt/van, de biztos vagyok benne, hogy a klubunk fejlődésében Hermann Zsuzsának meghatározó szerepe volt. Ő az, aki szervezi az életünket, ő az, aki mozgat, irányít bennünket, Ő az, aki az adminisztratív kötelezettségeinket mindig lerendezi, és akitől karácsonykor mindig egy „angyali” ajándékot kapunk. Köszönet és hála mindezért, drága Zsu!
Mi lett belőled Lánchíd Klub, kérdezhetjük most, immár nagykorúként visszatekintve.
A Lánchíd Klub, 21 évesen az élelmiszeripar ismert Klubjává és egyben példaértékű közösségévé is vált, amelynek a nevéhez több színvonalas szakmai rendezvény megalapítása és megszervezése fűződik. A Lánchíd Klub egyrészt a gazdasági közélet meghatározó szereplője, másrészt a szakmai utánpótlás elkötelezett támogatója, mecénása, aki ebben a kategóriában olyan értéket teremtett, amely nemcsak a ma világának, hanem az utókor számára is példaértékű. //
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ökológiai gazdálkodás az agrár-fenntarthatóság kulcsa és vezető modellje
Budapesten találkoztak az ökológiai gazdálkodás nemzetközi és hazai szakemberei a…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >