Mezőgazdasági gépektől a díjnyertes konyhai innovációkig: a Gorenje 75 éve teszi egyszerűbbé az életet
Az élet egyszerűbbé tétele – a kezdetektől fogva ez volt a Gorenje víziója, ami lehetővé tette számára, hogy az egyik vezető háztartásigép gyártóvá váljon. Az elmúlt 75 év során világszerte több mint 127 millió Gorenje háztartási nagygép talált otthonra több mint 60 országban.
Egy kis szlovén falutól a nemzetközi elismerésig
A történet Szlovéniában, a festői szépségű Gorenje faluban kezdődött 1950-ben, ahol kezdetben egy kis műhelyben mezőgazdasági gépek gyártásával foglalkoztak. Azonban az otthoni háztartási gépek fejlődő piacában rejlő új lehetőségeknek köszönhetően 1958-ban elkészült az első szilárd tüzelésű tűzhelyük. A gyorsan növekvő vállalat hamar kinőtte eredeti telephelyét, 1960-ban Velenjébe költözött, amely azóta is a Gorenje otthona.
Az évek során a Gorenje az egyik legismertebb szlovén márkává és az Adriai-térség piacvezetőjévé vált – jelenlegi piaci részesedése körülbelül 30 százalék. A Hisense Csoporthoz 2018-bam csatlakoztak, ezzel a Gorenje új piacokhoz, valamint gyorsabb technológiai fejlődést biztosító tudáshoz és lehetőségekhez jutott. A márka 2024-ben kiválóan teljesített a háztartási nagygépek piacán, aminek köszönhetően minden európai régióban és minden termékkategóriában piaci részesedés-növekedést eredményezett. Különösen az főzőkészülékek (4. helyezés) és a hűtőszekrények (6. helyezés) terén erősödött a pozíciója, Kelet-Európában pedig kiemelkedő eredményt ért el: 10,6%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett.
Innovációval az egyszerűbb életért
A Gorenje a háztartási feladatok könnyebb elvégzéséhez számos fejlett funkciókkal járul hozzá. A mosás és szárítás terén ilyen többek között gőzfunkció, speciális textíliákhoz igazított és természetes szárítást utánzó programok, tripla A hatékonyság (energia-, zaj- és centrifugálási szempontból). A mosogatógépeknél teljes edényszárítással, intelligens mosogatószer-adagolással, antibakteriális védelemmel segítik a felhasználókat. A főzést és sütést különféle ételekhez igazított automata programok (például a legújabb PizzaPlus program), gőzzel támogatott sütés, rugalmas főzőzónákkal rendelkező indukciós főzőlapok, stabil hőmérséklet és intuitív edényérzékelés segíti. Az élelmiszer tárolásban pedig állítható fiókok, a felhasználói szokásokhoz automatikusan alkalmazkodó technológia, különböző méret- és térfogatopciók találhatók az előnyök között.
Hasznos, mégis lenyűgöző dizájn
A Gorenje az a márka, amely a dizájnt versenyelőnnyé tette a háztartási gépek piacán. A készülékeik nemcsak a felhasználók igényeit és elvárásait szolgálják ki, hanem személyiségüket és stílusukat is tükrözik. Ennek köszönhetően a Gorenje a 2000-es évek első évtizedében világhírű dizájnereket – Pininfarina, Ora Ito, Karim Rashid és Starck – vont be a háztartási gépiparba.
A formatervezési törekvéseket rangos elismerések kísérték: a Gorenje több Red Dot, iF Design, Iconic Award és German Design Award díjat nyert kiemelkedő tervezési megoldásaival. A legújabb díjnyertes készülékek közé tartoznak a technológiailag fejlett, hatékony és gazdaságos beépíthető G800-as sütők.
Okos megoldások és fenntartható életmód
A napi teendőket optimalizáló egyedi okoskészülékek fejlesztése mellett a Gorenje egy másik innovatív megoldást is kifejlesztett, ami az intelligens háztartási készülékek legújabb modelljeivel is aktívan implementál – a ConnectLife platformot. Ez kényelmes, időtakarékos megoldásokat kínál, mint például a távirányító, az eszközfelügyelet és a készülékkezelés okostelefonon keresztül. Ezen kívül sok hasznos tartalommal, instrukciókkal és nem utolsósorban receptekkel is szolgál.
Az okoskapcsolatok mellett a fenntarthatóság is egyre fontosabb szerepet játszik a Gorenje háztartási gépek tervezésében. Az újrahasznosított anyagok, valamint az intelligens funkciók, amelyek időt, energiát és vizet takarítanak meg, csökkentik a költségeket, és könnyedebb, környezetbarátabb életmódot teremtenek a felhasználók számára is. A 2024-es EcoVadis ezüstérem és a 2023-as Green Star tanúsítvány azt vetíti előre, hogy a fenntartható fejlődés még nagyobb szerepet kap a vállalat életében. A célok között szerepel a hulladék 96 százalékos újrahasznosítása, a 100 százalékban újrahasznosítható csomagolás bevezetése és a szállítási útvonalak csökkentése, ezáltal a széndioxid-kibocsátás mérséklése.
Kapcsolódó cikkeink
Nem érvényesíti az inflációkövető díjkorrekciót a Magyar Telekom fogyasztói körében
A magyar gazdaság fellendítése iránti elköteleződését kifejezve a Magyar Telekom…
Tovább olvasom >A 2025-ös ISH-n debütáltak az LG legújabb fűtési és hűtési megoldása
Az LG Electronics legújabb, intelligens fűtési és hűtési rendszerei debütáltak…
Tovább olvasom >Digitális technológiát alkalmazó ital- és ételautomatákat fejlesztett a H-Vend Service Kft.
Digitális technológiát alkalmazó, távolról is menedzselhető, érintésmentesen is vezérelhető ital-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >