A METRO AG az első negyedévben is növekedett

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 03. 13. 16:45

A német kiskereskedő METRO AG bejelentette, hogy értékesítése az első negyedévben 0,2% -kal, 10,1 milliárd euróra nőtt, a tavalyi hasonló időszakához képest 0,8% növekedést produkálva. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkentés előtti üzemi eredmény (EBITDA) – az ingatlanügyletekből származó bevételek kivételével – 9 százalékkal nőtt, így elérte a 608 millió eurót, azaz egy részvényre jutó eredmény közel kétszeresére, 0,64 euróra nőtt, az előző év azonos időszakához képest.

– A 2017/18-as év első negyedévében az értékesítés és az EBITDA pozitív alakulását értük el, kivéve az ingatlanügyletekből származó bevételeket, annak ellenére, hogy az értékesítési napok száma kevesebb volt, mint az előző évben – mondta Olaf Koch, a METRO AG elnöke. – Összességében az első negyedévben elértük a kereseti célkitűzéseinket, és továbbra is elköteleztük magunkat a 2017/18 pénzügyi évre vonatkozó iránymutatásunkhoz.

A METRO nagykereskedelmi üzletága minden szegmensben 1 százalékos növekedést mutatott, kivéve Oroszországot és a hazai piacot, ahol ez a szám 2,2 százalék volt. A bejelentett értékesítés 0,6 százalékkal, 8,1 milliárd euróra nőtt, de az vállalat szállítási üzletága „nagyon pozitív lendületet” mutatott, és az értékesítés több mint 28 százalékkal, 1,3 milliárd euróra nőtt.

A METRO Real Hypermarket üzletága hasonlóan teljesített, mint az előző évben: az értékesítés 0,5 százalékkal, 2 milliárd euróra csökkent. A METRO azonban megjegyezte, hogy a Real továbbra is nagyon jól szerepel az online üzletágban, a forgalom itt mintegy 45 százalékkal nőtt, elérve a teljes értékesítés 2 százalékát.

 

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink