METRO: „Adj, hogy ehessenek!”
Tokody Tibor, Koltai Tamás, Varga Roland, Molnár Péter, Pátkai Máté, a Győri ETO FC labdarúgói fogadták a Gyermekétkeztetési Alapítvány, METRO támogatásával megvalósuló, „Adj, hogy ehessenek!” elnevezésű akcióját Győrben 2012. július 17-én.
Az Alapítvány munkatársai helyi sportoló-önkéntesekkel gyűjtöttek pénzt, miközben 200 rászoruló családnak élelmiszert osztottak. A program valódi, működőképes társadalmi összefogással valósul meg, ami az Alapítvány szerint az egyedüli lehetőség a válságból való kijutáshoz, a szegény gyerekek életkörülményeinek javításához.
Magyarországon a lakosság körülbelül 7%-a mélyszegénységben él. A súlyos szegénységben élő 18 év alattiak aránya a 2008. évi 21,5 százalékról 2010-re 28,8 százalékra nőtt. Ezeknek a gyerekeknek egyszerűen a fizikai léte múlik azon, hogy az iskolában, óvodában kedvezményesen, illetve ingyenesen jutnak ennivalóhoz. Számukra a legveszélyeztetettebb időszak a hétvége és az iskolai szünetek időszaka, amikor az ingyenes étkeztetés nem áll rendelkezésükre. A válság azonban az önkormányzatok rendelkezésére álló kereteit is beszűkítette, az állami támogatásokat pedig kemény feltételekhez kötik.
A közel 20 éves Gyermekétkeztetési Alapítvány (GYEA) munkáját is lassan ellehetetleníti a válság okozta adakozói kedv visszaesése. Egyre kevesebb adományból próbálnak küzdeni az egyre nagyobb számú, súlyos szegénységben élő, gyakran éhező gyermekekért.
Ezen trendek megállítására és visszafordítására szerveztek a GYEA munkatársai 4 évvel ezelőtt egy olyan figyelemfelkeltő és adománygyűjtési akciót, mely mára a helyi egység erejének köszönhetően valódi társadalmi összefogássá nőtte ki magát. A helyi önkormányzatokkal, közismert személyekkel, színházakkal, valamint sportolókkal kiépített együttműködéseknek köszönhetően nemcsak étel osztanak, de pénzt is gyűjtenek a rászorulók megsegítésére.
A Gyermekétkeztetési Alapítvány „Adj, hogy ehessenek” akcióját 2009. augusztusában kezdte Veszprém városában, ami nagy sikert hozott. Az eseményen való közreműködésre helyi színészeket és sportolókat, közismert személyeket kértünk fel: ők a város forgalmasabb, központi helyszínein megszólították a lakosságot, és adakozásra hívták fel őket.
Az akciót az Alapítvány képviselői idén is folytatják, második állomásukon, Győrben, Berta Klára, a GYEA PR munkatársa elmondta: „Örülünk, hogy erre a kampányra sikerült olyan példaértékű összefogást kiépítenünk, mellyel 1000 családnak tudunk ételt adni. A METRO negyedik éve segíti a rendezvényünket. A Győri ETO FC focistái szinte gondolkodás nélkül mondtak igent a felkérésre, és álltak mellénk. Ilyen szintű összefogás, és támogatás nélkül nem tudnánk segíteni, mert az embereknek kevesebb a pénze, így kevesebb pénzt adnak a civileknek is. Ez a spirál pedig végzetes lehet, hiszen egyre több az éhező gyerek, őket pedig nem hagyhatjuk segítség nélkül!”
A győri esemény résztvevői – a Győri ETO FC labdarúgói (Tokody Tibor, Koltai Tamás, Varga Roland, Molnár Péter, Pátkai Máté) személyesen hívták fel a lakosság figyelmét az adománygyűjtés fontosságára.
A helyszínenként összegyűjtött pénzen vásárolt élelmiszer elosztását az alapítvány munkatársai az Önkormányzatra bízzák, ezzel párhuzamosan 200 család egyhavi tartós élelmiszer adagját adják át a helyszínen. Az „Adj, hogy ehessenek” akció szervezésben, az élelmiszercsomagok összeállításában, eljuttatatásában a különböző helyszínekre már harmadik éve a METRO Kereskedelmi Kft., nyújtott segítséget.
Krubl Yvette, a Metro Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője elmondta: „A METRO fő kompetenciája az élelmiszer kereskedelem, illetve azok adományként való eljuttatása a rászorulókhoz, különösen igaz ez a gyermekekre, akiket különböző módokon és formában támogatunk.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >