Méterben mérhető a tekercsek közti különbség
A WC-papír a vegyi áru második legnagyobb kategóriája. Széles termék-, ár- és kiszerelésválaszték, mennyiségi és értékbeli növekedés jellemzi. A piacvezető Zewa márka folyamatos edukációval segíti a fogyasztókat, hogy a valós ár-érték arányt meg tudják állapítani. Az elmúlt években főként a rétegszám fontosságát emelte ki, idén pedig a tekercsen található papír hosszára hívja fel a figyelmet kampánya.
Tipikus rutinkategória a toalettpapír. Általában kevés érzelem kötődik hozzá, a hiánya azonban fájdalmasan feltűnik a háztartásokban és a boltok polcain egyaránt, ezért a folyamatos rendelkezésre állás a legfontosabb ismérve. Mivel rendszeresen használják a háztartások, a háziasszonyok állandó, ki nem iktatható költségelemként számolnak vele.
De nem mindegy, mit számolnak. Az egyszeri csomagár, még ha azonos számú tekercset tartalmaznak is a csomagok, félrevezetheti a vásárlót.
– Tekercs és tekercs között óriási lehet a különbség! Egy első pillantásra drágább egységárú termék például négyzetméterre vetítve már gazdaságosabb választásnak bizonyulhat – mondja Nagy Réka, az SCA Hygiene Products Kft. marketingmenedzsere.
Hosszan tartó gondoskodás
Az összehasonlítást bonyolítja a csomagoláson feltüntetett sok technikai információ –rétegszám, lapszám, lapméret, lapsúly, belső hengerátmérő, tekercshossz, fajsúly, tekercssúly stb. – és a különböző mértékegységek szövevénye.
Éveken keresztül a rétegszám és puhaság összefüggését emelték ki a jellemzők közül, tavaly pedig a különböző egységekre – lapra, tekercsre, méterre, területre – vetített ár fontosságára hívták fel a figyelmet integrált kampánnyal. Tv- és sajtóhirdetésekben, PR-cikkekben, online bannermegjelenéseken, elektronikus DM-levelekben és a vásárlás helyén Zewa vásárlási tanácsadó hoszteszek segítségével, szórólapokon táblázatos formátumban, lebontva mutatták be az egységár-információkat. A hoszteszek, számológéppel felszerelkezve, ezeket az adatokat bármely más termékre is pillanatok alatt kiszámolták. A Tesco áruházakban a láthatóság növelésére háromdimenziós vertikális polcmegállítót is felszereltek, amelyen a tekercset szimbolizáló elem forgatható is volt, így hatékonyan megállította, sőt interakcióra ösztönözte az elhaladó vásárlókat.
Idén tavasszal, hasonlóan nagy erőkkel, kommunikációs arzenállal vonul fel a Zewa a fogyasztók „toalettpapír-matematikai” továbbképzése érdekében. Fókuszba a tekercsek közötti különbség kiemelése, a papírhossz jelentőségének hangsúlyozása kerül. A méterben kifejezett, minden csomagoláson feltüntetett adat egyszerűen leolvasható és könnyen ös�szehasonlítható. Számolás nélkül is feltűnik majd a fogyasztóknak, hogy sokszor a hos�szabb termék jobban megéri az árát, összességében gazdaságosabb választás, mint a rövidebb. Az edukációs kampányban a tv-, sajtó-, online kommunikáció mellett a Zewa frissen elkészült honlapja is szerepet kap. Az üzletekben pedig ismét megjelennek majd a Zewa vásárlási tanácsadó hoszteszek, hogy a felmerülő kérdéseket megválaszolják.
Promóciókkal, másodkihelyezésekkel, kiemelt akciósújság-megjelenésekkel is felhívják a fogyasztók figyelmét a Zewa toalettpapírok hosszan tartó gondoskodására. A piacvezető Zewa márka nemcsak a vásárlóknak, de a kereskedelemnek is kedvező választás, hiszen a kategória forgalmát növeli, ha a hosszabb tekercseket tartalmazó, nagyobb értékű csomagok kerülnek a kosarakba.
Kompakt termékteszt
Kísérleti jelleggel egy környezetbarát terméket is tesztel a Zewa a magyar piacon. A nagy sikerrel forgalmazott Zewa Deluxe toaletpapír – 3 réteg, 150 lap, 20,7 m – több színben és illatban áll a fogyasztók rendelkezésére. Hosszabb változata, a szorosabban tekercselt, így több papírt tartalmazó Zewa Deluxe big roll toalettpapír – 3 réteg, 230 lap, 31,7 m – körülbelül 50 százalékkal több WC-papírt kínál szinte ugyanakkora csomagméretben. Ez a kiszerelés kedvezőbben szállítható, raktározható, a polcokon is hatékonyabb helykihasználást biztosít. Amennyiben a fogyasztók elfogadják a koncepciót, és megértik, hogy a látszólag ugyanakkora 8 tekercses csomagban 88 méter, vagyis 4 hagyományos tekercsnek megfelelő többlet-WC-papírt kapnak, akkor a termék országos kiszállításra is kerülhet.
– Áprilistól júniusig számos csatornán és eseményen értesül majd célcsoportunk arról, hogy a hossz, toalettpapír esetén, igenis számít! – hívja fel a figyelmet az aktivitás lényegére a Zewa szakembere. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >A dolgozó fiatalok többsége fizetésemelésre számít
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka…
Tovább olvasom >