Méterben mérhető a tekercsek közti különbség
A WC-papír a vegyi áru második legnagyobb kategóriája. Széles termék-, ár- és kiszerelésválaszték, mennyiségi és értékbeli növekedés jellemzi. A piacvezető Zewa márka folyamatos edukációval segíti a fogyasztókat, hogy a valós ár-érték arányt meg tudják állapítani. Az elmúlt években főként a rétegszám fontosságát emelte ki, idén pedig a tekercsen található papír hosszára hívja fel a figyelmet kampánya.
Tipikus rutinkategória a toalettpapír. Általában kevés érzelem kötődik hozzá, a hiánya azonban fájdalmasan feltűnik a háztartásokban és a boltok polcain egyaránt, ezért a folyamatos rendelkezésre állás a legfontosabb ismérve. Mivel rendszeresen használják a háztartások, a háziasszonyok állandó, ki nem iktatható költségelemként számolnak vele.
De nem mindegy, mit számolnak. Az egyszeri csomagár, még ha azonos számú tekercset tartalmaznak is a csomagok, félrevezetheti a vásárlót.
– Tekercs és tekercs között óriási lehet a különbség! Egy első pillantásra drágább egységárú termék például négyzetméterre vetítve már gazdaságosabb választásnak bizonyulhat – mondja Nagy Réka, az SCA Hygiene Products Kft. marketingmenedzsere.
Hosszan tartó gondoskodás
Az összehasonlítást bonyolítja a csomagoláson feltüntetett sok technikai információ –rétegszám, lapszám, lapméret, lapsúly, belső hengerátmérő, tekercshossz, fajsúly, tekercssúly stb. – és a különböző mértékegységek szövevénye.
Éveken keresztül a rétegszám és puhaság összefüggését emelték ki a jellemzők közül, tavaly pedig a különböző egységekre – lapra, tekercsre, méterre, területre – vetített ár fontosságára hívták fel a figyelmet integrált kampánnyal. Tv- és sajtóhirdetésekben, PR-cikkekben, online bannermegjelenéseken, elektronikus DM-levelekben és a vásárlás helyén Zewa vásárlási tanácsadó hoszteszek segítségével, szórólapokon táblázatos formátumban, lebontva mutatták be az egységár-információkat. A hoszteszek, számológéppel felszerelkezve, ezeket az adatokat bármely más termékre is pillanatok alatt kiszámolták. A Tesco áruházakban a láthatóság növelésére háromdimenziós vertikális polcmegállítót is felszereltek, amelyen a tekercset szimbolizáló elem forgatható is volt, így hatékonyan megállította, sőt interakcióra ösztönözte az elhaladó vásárlókat.
Idén tavasszal, hasonlóan nagy erőkkel, kommunikációs arzenállal vonul fel a Zewa a fogyasztók „toalettpapír-matematikai” továbbképzése érdekében. Fókuszba a tekercsek közötti különbség kiemelése, a papírhossz jelentőségének hangsúlyozása kerül. A méterben kifejezett, minden csomagoláson feltüntetett adat egyszerűen leolvasható és könnyen ös�szehasonlítható. Számolás nélkül is feltűnik majd a fogyasztóknak, hogy sokszor a hos�szabb termék jobban megéri az árát, összességében gazdaságosabb választás, mint a rövidebb. Az edukációs kampányban a tv-, sajtó-, online kommunikáció mellett a Zewa frissen elkészült honlapja is szerepet kap. Az üzletekben pedig ismét megjelennek majd a Zewa vásárlási tanácsadó hoszteszek, hogy a felmerülő kérdéseket megválaszolják.
Promóciókkal, másodkihelyezésekkel, kiemelt akciósújság-megjelenésekkel is felhívják a fogyasztók figyelmét a Zewa toalettpapírok hosszan tartó gondoskodására. A piacvezető Zewa márka nemcsak a vásárlóknak, de a kereskedelemnek is kedvező választás, hiszen a kategória forgalmát növeli, ha a hosszabb tekercseket tartalmazó, nagyobb értékű csomagok kerülnek a kosarakba.
Kompakt termékteszt
Kísérleti jelleggel egy környezetbarát terméket is tesztel a Zewa a magyar piacon. A nagy sikerrel forgalmazott Zewa Deluxe toaletpapír – 3 réteg, 150 lap, 20,7 m – több színben és illatban áll a fogyasztók rendelkezésére. Hosszabb változata, a szorosabban tekercselt, így több papírt tartalmazó Zewa Deluxe big roll toalettpapír – 3 réteg, 230 lap, 31,7 m – körülbelül 50 százalékkal több WC-papírt kínál szinte ugyanakkora csomagméretben. Ez a kiszerelés kedvezőbben szállítható, raktározható, a polcokon is hatékonyabb helykihasználást biztosít. Amennyiben a fogyasztók elfogadják a koncepciót, és megértik, hogy a látszólag ugyanakkora 8 tekercses csomagban 88 méter, vagyis 4 hagyományos tekercsnek megfelelő többlet-WC-papírt kapnak, akkor a termék országos kiszállításra is kerülhet.
– Áprilistól júniusig számos csatornán és eseményen értesül majd célcsoportunk arról, hogy a hossz, toalettpapír esetén, igenis számít! – hívja fel a figyelmet az aktivitás lényegére a Zewa szakembere. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >