MET Innováció és Tehetség díjat nyert a Tetra Pak
A Tetra Pak Hungária Zrt. nyerte idén a MET Innováció és Tehetség Díját a környezeti hatások csökkentéséért végzett munkája elismeréseként. A gyártási hulladék mennyiségét 15%-kal, a CO2-kibocsátás mértékét pedig több mint 7 tonnával csökkentette. A MET Innováció és Tehetség Díjat minden évben annak a vállalatnak ítélik oda, aki mindennapi munkájával aktívan támogatja a tehetségek felkarolását, az újító szemléletet és a fenntartható jövőt.
A Tetra Pak gyárai világszerte FSC (Forest Stewardship Council – Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) által tanúsított vagy ellenőrzött forrásból származó papírból gyártják az italoskartonokat, köztük a magyarországi üzem is. Mivel a vállalatnak kiemelten fontos, hogy a farost nyersanyagot megújuló forrásból szerezze be, a Tetra Pak által globálisan felhasznált kartonpapírok majdnem teljes egésze FSC tanúsítású, vagy egyéb ellenőrzött forrásokból származik.
A magyarországi dolgozók fejlesztési javaslatainak megvalósításával a budaörsi Tetra Pak gyár látványos eredményeket ért el a működési hatékonyság javításában. Ennek köszönhetően 15 százalékkal visszaesett a gyártási hulladék mennyisége, valamint 735 tonnával csökkent az üzem széndioxid-kibocsátása. A Tetra Pak emellett hozzájárul a használt dobozok begyűjtéséhez és újrahasznosításához, illetve ehhez kötődően fogyasztói edukációval is foglalkozik a cégcsoport, tovább csökkentve a hulladék mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Romániába költözteti joghurtital-gyártásának egy részét a Danone
A YoPro italok Tetra Pak-os formátuma most Romániában készül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >