Mesterséges intelligenciával újít a Magnum

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 26. 09:23
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Unilever tulajdonában álló The Magnum Ice Cream Company bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép a NotCo startuppal és annak AI-platformját használva igyekszik komplex növekedési és innovációs kihívásaira megoldást találni, miközben új termékeket és táplálkozási profilokat fejleszt.

A Magnum a NotCo Giuseppe AI platformját fogja használni a termékfejlesztés felgyorsítására és az összetett receptúrák optimalizálására – írja a Food Dive. A vállalat szerint az együttműködés lehetőséget teremt arra, hogy gyorsabban és okosabban reagáljon a fogyasztói igényekre, például az adagok mérete, a fenntarthatóság, a tápérték, az ízvilág és az összetevők terén.

Zbigniew Lewicki, a Magnum kutatás-fejlesztési igazgatója kiemelte: „Az AI segít abban, hogy új utakat találjunk az innovációra anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötnünk a fogyasztók által elvárt minőség vagy az élmény terén.”

A bejelentés egy hónappal azelőtt történt, hogy az Unilever külön vállalatba szervezi a The Magnum Ice Cream Company-t, amely a Klondike, Breyers és Talenti márkákkal együtt 9,3 milliárd dolláros bevételt termelt tavaly. Ezzel a teljesítménnyel ez lesz a világ legnagyobb jégkrémgyártója.

Az Unilever már korábban is alkalmazta az AI-t különböző élelmiszertermékei, például a Knorr Zero Salt Cube vagy a Hellmann’s Real Mayo Squeeze Bottle fejlesztése során. A technológia segítséget nyújt – egyebek mellett – az ízprofilok előrejelzésében, a fogyasztói preferenciák megértésében és az eltarthatóság javításában.

A közös munka sikerétől függően a felek a jövőben további piacokra is kiterjeszthetik az együttműködést.

Kapcsolódó cikkeink