Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz magánnyomozó rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni olyan hibákat, mint például a sérült termékeket, vagy a nem megfelelő színt és méretet még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A Project P. I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák eredőjét, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket. Az Amazon szerint a rendszer, ahol elérhető, a fulfillment központokon áthaladó havonta több millió terméket vizsgált át sikeresen, és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.
A termékek a kiszállítást megelőzően áthaladnak egy képalkotó alagúton, ahol a Project P. I. számítógépes látás segítségével szkenneli azokat, és a készült képeket kiértékeli az esetleges hibák – például a meggyűrődött könyvborító – felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon kiválogatja, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy a probléma nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.
Az Amazon munkatársai a Project P. I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy az alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, esetleg eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.
A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfillment központokban is megjelenik majd – írta a Chain Store Age. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >