Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz magánnyomozó rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni olyan hibákat, mint például a sérült termékeket, vagy a nem megfelelő színt és méretet még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A Project P. I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák eredőjét, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket. Az Amazon szerint a rendszer, ahol elérhető, a fulfillment központokon áthaladó havonta több millió terméket vizsgált át sikeresen, és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.
A termékek a kiszállítást megelőzően áthaladnak egy képalkotó alagúton, ahol a Project P. I. számítógépes látás segítségével szkenneli azokat, és a készült képeket kiértékeli az esetleges hibák – például a meggyűrődött könyvborító – felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon kiválogatja, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy a probléma nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.
Az Amazon munkatársai a Project P. I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy az alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, esetleg eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.
A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfillment központokban is megjelenik majd – írta a Chain Store Age. //
Kapcsolódó cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia segítheti a munkaerőképzést
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a munkaerőképzésben válaszokat adhat a…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >