Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon mesterséges intelligenciát használ arra, hogy még a kiszállítás előtt kiszűrje a hibás termékeket.
Az Amazon „Project P.I.” nevű mesterséges intelligencia modellje (a P.I. a private investigator, azaz „magánnyomozó” rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni a hibákat, például a sérült termékeket, vagy az olyan problémákat, mint a rossz szín vagy méret még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.
A Project P.I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák kiváltó okait, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket annak érdekében, hogy ezek ne fordulhassanak elő még egyszer. A rendszer, ahol elérhető, az Amazon szerint havonta több millió a fulfilment központokon áthaladó terméket vizsgált át sikeresen és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.
Mielőtt egy termék kézbesítésre kerülne a vásárlónak, áthalad egy képalkotó alagúton, ahol a Project P.I. számítógépes látás segítségével szkenneli, és a képeket kiértékeli az esetleges hibák, például a meghajlott könyvborító felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon elkülöníti, így az nem jut el a vásárlóhoz, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy az eset nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.
Az Amazon munkatársai a Project P.I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy a tétel alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.
A vásárlói elégedettség javítása mellett a Project PI az Amazon szerint a hibás termékek visszaküldésének kiküszöbölésével a fenntarthatósághoz és az ellátási lánc költségeinek csökkentéséhez is hozzájárul.
A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfilment központokban is megjelenik.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >