Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon mesterséges intelligenciát használ arra, hogy még a kiszállítás előtt kiszűrje a hibás termékeket.
Az Amazon „Project P.I.” nevű mesterséges intelligencia modellje (a P.I. a private investigator, azaz „magánnyomozó” rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni a hibákat, például a sérült termékeket, vagy az olyan problémákat, mint a rossz szín vagy méret még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.
A Project P.I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák kiváltó okait, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket annak érdekében, hogy ezek ne fordulhassanak elő még egyszer. A rendszer, ahol elérhető, az Amazon szerint havonta több millió a fulfilment központokon áthaladó terméket vizsgált át sikeresen és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.
Mielőtt egy termék kézbesítésre kerülne a vásárlónak, áthalad egy képalkotó alagúton, ahol a Project P.I. számítógépes látás segítségével szkenneli, és a képeket kiértékeli az esetleges hibák, például a meghajlott könyvborító felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon elkülöníti, így az nem jut el a vásárlóhoz, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy az eset nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.
Az Amazon munkatársai a Project P.I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy a tétel alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.
A vásárlói elégedettség javítása mellett a Project PI az Amazon szerint a hibás termékek visszaküldésének kiküszöbölésével a fenntarthatósághoz és az ellátási lánc költségeinek csökkentéséhez is hozzájárul.
A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfilment központokban is megjelenik.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >