Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 05. 09:08

Az Amazon mesterséges intelligenciát használ arra, hogy még a kiszállítás előtt kiszűrje a hibás termékeket.

Az Amazon „Project P.I.” nevű mesterséges intelligencia modellje (a P.I. a private investigator, azaz „magánnyomozó” rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni a hibákat, például a sérült termékeket, vagy az olyan problémákat, mint a rossz szín vagy méret még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.

A Project P.I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák kiváltó okait, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket annak érdekében, hogy ezek  ne fordulhassanak elő még egyszer. A rendszer, ahol elérhető, az Amazon szerint havonta több millió a fulfilment központokon áthaladó terméket vizsgált át sikeresen és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.

Mielőtt egy termék kézbesítésre kerülne a vásárlónak, áthalad egy képalkotó alagúton, ahol a Project P.I. számítógépes látás segítségével szkenneli, és a képeket kiértékeli az esetleges hibák, például a meghajlott könyvborító felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon elkülöníti, így az nem jut el a vásárlóhoz, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy az eset nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.

Az Amazon munkatársai a Project P.I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy a tétel alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.

A vásárlói elégedettség javítása mellett a Project PI az Amazon szerint a hibás termékek visszaküldésének kiküszöbölésével a fenntarthatósághoz és az ellátási lánc költségeinek csökkentéséhez is hozzájárul.

A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfilment központokban is megjelenik.

Chain Store Age

Kapcsolódó cikkeink