Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon mesterséges intelligenciát használ arra, hogy még a kiszállítás előtt kiszűrje a hibás termékeket.
Az Amazon „Project P.I.” nevű mesterséges intelligencia modellje (a P.I. a private investigator, azaz „magánnyomozó” rövidítése) a generatív mesterséges intelligenciát és a számítógépes látást ötvözve segít feltárni a hibákat, például a sérült termékeket, vagy az olyan problémákat, mint a rossz szín vagy méret még azelőtt, hogy a termékek eljutnának a vásárlókhoz.
A Project P.I. célja továbbá, hogy segítsen azonosítani a problémák kiváltó okait, így lehetővé téve a megelőző intézkedéseket annak érdekében, hogy ezek ne fordulhassanak elő még egyszer. A rendszer, ahol elérhető, az Amazon szerint havonta több millió a fulfilment központokon áthaladó terméket vizsgált át sikeresen és azonosította pontosan a termékek esetében meglévő problémákat.
Mielőtt egy termék kézbesítésre kerülne a vásárlónak, áthalad egy képalkotó alagúton, ahol a Project P.I. számítógépes látás segítségével szkenneli, és a képeket kiértékeli az esetleges hibák, például a meghajlott könyvborító felismerése céljából. A hibás terméket az Amazon elkülöníti, így az nem jut el a vásárlóhoz, és további vizsgálatokkal igyekszik megállapítani, hogy az eset nem áll-e fenn más hasonló termékeknél is.
Az Amazon munkatársai a Project P.I. által megjelölt tételeket felülvizsgálva döntik el, hogy a tétel alkalmas-e arra, hogy az Amazon Second Chance oldalán kedvezményes áron továbbértékesítésre kerüljön, eladományozzák, vagy más módon hasznosítsák.
A vásárlói elégedettség javítása mellett a Project PI az Amazon szerint a hibás termékek visszaküldésének kiküszöbölésével a fenntarthatósághoz és az ellátási lánc költségeinek csökkentéséhez is hozzájárul.
A technológia 2024 folyamán várhatóan további Amazon fulfilment központokban is megjelenik.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >