Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely személyre szabott ajándékajánlásokat ad.
Az applikáción és a weboldalon elérhető szolgáltatás a gyerekek számára ajánl ajándékokat figyelembe véve az életkort, hobbikat, kedvenc márkákat és más kritériumokat. Az eszköz indulásakor a játékokra fókuszál, de az ünnepi szezonban több ezer új ajándékötlettel bővül.
A Target emellett generatív AI-alapú vásárlási asszisztens chatbotot is tesztel, amely kérdésekre válaszol és termékeket ajánl. A cég júniusban vezette be AI-eszközét üzleti dolgozói számára, amely segíti őket kérdések megválaszolásában és vállalati folyamatok megértésében. Michael Fiddelke operatív igazgató szerint az eszköz javította a munkavállalói élményt és gyorsabbá tette a vásárlók kiszolgálását is.
A generatív AI más területeken is megjelenik a Targetnél: például termékoldalak fejlesztésében és értékelések összegzésekor. A cég további AI-alkalmazások tesztelését is tervezi a mind jobb vásárlási élmény érdekében.
Az innovációk ellenére ugyanakkor a Target harmadik negyedéves eredményei elmaradtak a várakozásoktól. Az értékesítés 1%-kal 25,2 milliárd dollárra mérséklődött, míg a nettó nyereség 12%-kal, 854 millió dollárra esett vissza. Az ünnepi időszakra a vállalat stagnáló teljesítményt prognosztizál.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
2,3 millió eurós befektetési kört zárt a magyar kódmodernizáló AI-startup, a Kodesage
Sikeresen zárta első, 2,3 millió eurós korai magvető befektetési körét…
Tovább olvasom >Megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok
Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >