Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely személyre szabott ajándékajánlásokat ad.
Az applikáción és a weboldalon elérhető szolgáltatás a gyerekek számára ajánl ajándékokat figyelembe véve az életkort, hobbikat, kedvenc márkákat és más kritériumokat. Az eszköz indulásakor a játékokra fókuszál, de az ünnepi szezonban több ezer új ajándékötlettel bővül.
A Target emellett generatív AI-alapú vásárlási asszisztens chatbotot is tesztel, amely kérdésekre válaszol és termékeket ajánl. A cég júniusban vezette be AI-eszközét üzleti dolgozói számára, amely segíti őket kérdések megválaszolásában és vállalati folyamatok megértésében. Michael Fiddelke operatív igazgató szerint az eszköz javította a munkavállalói élményt és gyorsabbá tette a vásárlók kiszolgálását is.
A generatív AI más területeken is megjelenik a Targetnél: például termékoldalak fejlesztésében és értékelések összegzésekor. A cég további AI-alkalmazások tesztelését is tervezi a mind jobb vásárlási élmény érdekében.
Az innovációk ellenére ugyanakkor a Target harmadik negyedéves eredményei elmaradtak a várakozásoktól. Az értékesítés 1%-kal 25,2 milliárd dollárra mérséklődött, míg a nettó nyereség 12%-kal, 854 millió dollárra esett vissza. Az ünnepi időszakra a vállalat stagnáló teljesítményt prognosztizál.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >