Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 18. 09:30

A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely személyre szabott ajándékajánlásokat ad.

Az applikáción és a weboldalon elérhető szolgáltatás a gyerekek számára ajánl ajándékokat figyelembe véve az életkort, hobbikat, kedvenc márkákat és más kritériumokat. Az eszköz indulásakor a játékokra fókuszál, de az ünnepi szezonban több ezer új ajándékötlettel bővül.

A Target emellett generatív AI-alapú vásárlási asszisztens chatbotot is tesztel, amely kérdésekre válaszol és termékeket ajánl. A cég júniusban vezette be AI-eszközét üzleti dolgozói számára, amely segíti őket kérdések megválaszolásában és vállalati folyamatok megértésében. Michael Fiddelke operatív igazgató szerint az eszköz javította a munkavállalói élményt és gyorsabbá tette a vásárlók kiszolgálását is.

A generatív AI más területeken is megjelenik a Targetnél: például termékoldalak fejlesztésében és értékelések összegzésekor. A cég további AI-alkalmazások tesztelését is tervezi a mind jobb vásárlási élmény érdekében.

Az innovációk ellenére ugyanakkor a Target harmadik negyedéves eredményei elmaradtak a várakozásoktól. Az értékesítés 1%-kal 25,2 milliárd dollárra mérséklődött, míg a nettó nyereség 12%-kal, 854 millió dollárra esett vissza. Az ünnepi időszakra a vállalat stagnáló teljesítményt prognosztizál.

Retail Dive

Kapcsolódó cikkeink