Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a bol.com

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 01. 09:51
🎧 Hallgasd a cikket:

A holland Bol új funkció révén lép szintet a személyre szabott online vásárlás terén: Gift Assistant nevű AI‑alapú chatbotja rövid beszélgetésen keresztül segít a felhasználóknak megtalálni a megfelelő ajándékot.

A vállalat úgy látja, számos vásárló érzi úgy, hogy a kínálat olyannyira bőséges, hogy az már terhes. A digitális asszisztenssel az e-kereskedő célja, hogy egyszerűbbé és személyesebbé tegye a döntést – írja a Retail Detail.

A felhasználók megadhatják, kit szeretnének meglepni, milyen érdeklődési körökkel rendelkezik az illető, és mennyi pénzt szánnak az ajándékra. Az asszisztens célzott kérdésekkel pontosítja a keresést – például hobbikról, a megajándékozni vágyott személyhez fűződő kapcsolat jellegéről vagy konkrét preferenciákról érdeklődik. Minél részletesebb az információ, annál relevánsabb ajánlásokat kap a vásárló.

Fiona Vanderbroeck, a Bol fogyasztói és marketing igazgatója szerint a Gift Assistant új korszakot nyit a személyre szabásban. A szakember úgy véli, a vásárlók egyre inkább igénylik az okos megoldásokat, amelyek megkönnyítik és személyesebbé teszik az online vásárlást. Az online platform termékismerete, a rendelkezésére álló több millió vásárlói értékelés és a széles kínálat birtokában az AI-t úgy tudja alkalmazni, hogy az valódi értéket jelentsen a teljes vásárlási folyamat során.

Kapcsolódó cikkeink