Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a Walmart.
Az amerikai kiskereskedelmi óriás a Cropin generatív AI-alapú agrárintelligencia platformját használja a pontosabb hozam-prognózisok, a növények állapotának monitorozása, és a szezonális változások előrejelzése érdekében az Egyesült Államokban és Dél-Amerikában.
A technológiával a Walmart az időjárási, piaci és ellátási láncbeli kockázatokat kívánja minimalizálni, ezzel biztosítva a friss zöldségek-gyümölcsök folyamatos elérhetőségét. A várható előnyök között szerepel a termékkínálat stabilitása, a hulladék mennyiségének csökkentése és a jobb áruminőség.
A Cropin automatizált eszközei részletes, helyi szintű információt biztosítanak a növények állapotáról, a kártevőfertőzések alakulásáról és a szélsőséges időjárási kockázatokról. Egy fenntarthatósági dashboard segítségével a kereskedő nyomon követheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, a vízfogyasztást és az erdőirtás hatását, és egyben digitális igazolásul szolgálhat a kormányzati szabályozásoknak való megfelelésről.
Kyle Carlyle, a Walmart beszerzési innovációért és ellátásbiztonságért felelős alelnöke szerint a technológiai fejlesztések elengedhetetlenek egy ellenálló globális ellátási lánc kialakításához. A vállalat célja, hogy üzleti tevékenysége révén ne csak fenntartható, de „regeneratív” vállalattá is váljon, amely hozzájárul az emberek és a bolygó jóllétéhez.
A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a 2020 szeptemberében meghirdetett stratégiájával összhangban együttműködésbe kezdett a Heliossal, amelynek AI-alapú klímakockázat- és árelőrejelző szoftverét használja.
Kapcsolódó cikkeink
AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >A jövő kulcsa: mesterséges intelligencia és digitális innováció a vagyonkezelésben
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar wealth management szektor tudástára: megjelent…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >