Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a Walmart.
Az amerikai kiskereskedelmi óriás a Cropin generatív AI-alapú agrárintelligencia platformját használja a pontosabb hozam-prognózisok, a növények állapotának monitorozása, és a szezonális változások előrejelzése érdekében az Egyesült Államokban és Dél-Amerikában.
A technológiával a Walmart az időjárási, piaci és ellátási láncbeli kockázatokat kívánja minimalizálni, ezzel biztosítva a friss zöldségek-gyümölcsök folyamatos elérhetőségét. A várható előnyök között szerepel a termékkínálat stabilitása, a hulladék mennyiségének csökkentése és a jobb áruminőség.
A Cropin automatizált eszközei részletes, helyi szintű információt biztosítanak a növények állapotáról, a kártevőfertőzések alakulásáról és a szélsőséges időjárási kockázatokról. Egy fenntarthatósági dashboard segítségével a kereskedő nyomon követheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, a vízfogyasztást és az erdőirtás hatását, és egyben digitális igazolásul szolgálhat a kormányzati szabályozásoknak való megfelelésről.
Kyle Carlyle, a Walmart beszerzési innovációért és ellátásbiztonságért felelős alelnöke szerint a technológiai fejlesztések elengedhetetlenek egy ellenálló globális ellátási lánc kialakításához. A vállalat célja, hogy üzleti tevékenysége révén ne csak fenntartható, de „regeneratív” vállalattá is váljon, amely hozzájárul az emberek és a bolygó jóllétéhez.
A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a 2020 szeptemberében meghirdetett stratégiájával összhangban együttműködésbe kezdett a Heliossal, amelynek AI-alapú klímakockázat- és árelőrejelző szoftverét használja.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >