Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a Walmart.
Az amerikai kiskereskedelmi óriás a Cropin generatív AI-alapú agrárintelligencia platformját használja a pontosabb hozam-prognózisok, a növények állapotának monitorozása, és a szezonális változások előrejelzése érdekében az Egyesült Államokban és Dél-Amerikában.
A technológiával a Walmart az időjárási, piaci és ellátási láncbeli kockázatokat kívánja minimalizálni, ezzel biztosítva a friss zöldségek-gyümölcsök folyamatos elérhetőségét. A várható előnyök között szerepel a termékkínálat stabilitása, a hulladék mennyiségének csökkentése és a jobb áruminőség.
A Cropin automatizált eszközei részletes, helyi szintű információt biztosítanak a növények állapotáról, a kártevőfertőzések alakulásáról és a szélsőséges időjárási kockázatokról. Egy fenntarthatósági dashboard segítségével a kereskedő nyomon követheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, a vízfogyasztást és az erdőirtás hatását, és egyben digitális igazolásul szolgálhat a kormányzati szabályozásoknak való megfelelésről.
Kyle Carlyle, a Walmart beszerzési innovációért és ellátásbiztonságért felelős alelnöke szerint a technológiai fejlesztések elengedhetetlenek egy ellenálló globális ellátási lánc kialakításához. A vállalat célja, hogy üzleti tevékenysége révén ne csak fenntartható, de „regeneratív” vállalattá is váljon, amely hozzájárul az emberek és a bolygó jóllétéhez.
A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a 2020 szeptemberében meghirdetett stratégiájával összhangban együttműködésbe kezdett a Heliossal, amelynek AI-alapú klímakockázat- és árelőrejelző szoftverét használja.
Kapcsolódó cikkeink
AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >