Mesterséges intelligenciával mérsékelné a áruveszteséget az Edeka Paschmann Düsseldorfban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 08. 28. 09:12

Az Edeka Paschmann német élelmiszerlánc elsőként vezetett be mesterséges intelligencián alapuló rendszert düsseldorfi üzletében, hogy csökkentse az önkiszolgáló kasszáknál jelentkező áruveszteséget.

A Diebold Nixdorf által fejlesztett technológia valós időben elemzi a vásárlók viselkedését, és figyelmeztet a hibás vagy elmaradt termékbeolvasásokra. A rendszer adatvédelmi szempontból megfelel az előírásoknak: nem alkalmaz arcfelismerést, és nem tárol képeket vagy személyes adatokat.

Ha egy termék kimarad a szkennelésből vagy hibásan kerül beolvasásra, a rendszer figyelmeztető üzenetet küld a kijelzőn. A vásárlók ezután zökkenőmentesen korrigálhatják a hibát, anélkül hogy megszakítanák a fizetési folyamatot. Csak ismételt hiba esetén értesíti a rendszer az alkalmazottakat, akik rövid videórészletek alapján segítenek a probléma megértésében.

Az üzlet emellett bevezette a mesterséges intelligenciával támogatott életkor-ellenőrzést is az alkoholos termékek vásárlásánál. A vásárlók választhatnak at automatikus kamerás ellenőrzés és a személyazonosság igazolása között. Az automatizált rendszer az arcvonások alapján becsüli meg a vásárló életkorát, és csak akkor engedélyezi a vásárlást, ha az jogszabályi előírásba nem ütközik.

A technológia már több mint 20 gyakori árukiesési okot képes felismerni.

A jelenleg összesen több mint 20 000 m² eladótérrel rendelkező 11 üzletet működtető és 900 munkatársat alkalmazó Edeka Paschmann a jövőben tervezi a zöldségek és gyümölcsök automatikus felismerését szolgáló AI-megoldás bevezetését is.

Kapcsolódó cikkeink