Mesterséges intelligenciával küzd a Co-op a lopások miatti veszteség ellen
A Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok és fegyvereket rejtegető elkövetők azonosítására, miután a bolti lopásból származó veszteségek összege az év első felében 19%-kal, 39,5 millió fontra nőtt.
A jelenleg tesztelés alatt álló új technológia képes felismerni a személyzet elleni fizikai támadásokat is, és azonnal értesítést küld a Mitie létesítménygazdálkodó által üzemeltetett központi megfigyelőrendszernek – számolt be a Retail Gazette a The Guardian tudósítására hivatkozva.
A Co-op idén eddig 18 millió fontot költött munkavállalóinak védelmére, többek között testkamerák használatára és pénztárfülkék megerősítésére. Az AI-technológiát a kereskedő 14 üzletében telepítette.
A Co-op szerint tavaly 44%-kal nőtt a bolti lopások, erőszakos cselekmények száma, átlagosan napi 1000 incidens történt. Matt Hood, a Co-op élelmiszer-üzletágának vezetője elmondta, hogy ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy minden nap megtámadják négy munkatársát, és további 116-ot súlyosan bántalmaznak.
Angliában és Walesben a bolti lopások száma 20 éves rekordot döntött: 2023 szeptemberéig több mint 400.000 esetet regisztráltak, ami 32%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Hood szerint a rendőrség az esetek 79%-ában nem jelent meg a bűnözők letartóztatásakor.
A Co-op vezérigazgatója, Shirine Khoury-Haq üdvözölte, hogy a kormány szigorítja a törvényt, és egyben sürgette az új jogszabály hatályba léptetését.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >