Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét, amely intelligens kamerák segítségével automatikusan felismeri és beolvassa a megvásárolni kívánt termékeket.
Az új technológia 2026 végére lesz elérhető a lánc mind a 270 üzletében, de az első 50 boltban már a jövő hónapban elindul a rendszer – írja a Retail Detail.
A mesterséges intelligenciával működő kamerákat először a vállalat központjához közeli hallei üzletben tesztelték még 2023-ban. A kamerák azonosítják a pénztárnál dolgozók által az egyik kosárból vagy bevásárlókocsiból a másikba tett termékeket, így nincs szükség vonalkód-leolvasóra, ami jelentősen javíthatja a hatékonyságot, csökkenti a sorban állási időt és ergonomikusabbá teszi a munkavégzést.
A Colruyt emellett egy okosmérleget is tesztel, amely képes a ledig zöldségek és gyümölcsök automatikus felismerésére.
A kereskedő nemrégiben megjelent éves jelentése szerint egyre több területen alkalmazza a mesterséges intelligenciát: ismétlődő feladatok automatizálására, tartalomgenerálásra, ügyfélszolgálati visszajelzések elemzésére, de inspirációt nyújthat az azzal foglalkozó munkatársaknak különböző receptek összeállításában is.
A Colruyt a Meta statisztikai modelljein alapuló AI-alapú készlet-előrejelző rendszert is használ, minek köszönhetően – a vásárlók megelégedésére – 25%-kal kisebb a készlethiány a cégcsoport Colruyt, OKay és Bio-Planet üzleteiben.
A cég az adatbiztonságra is hangsúlyt fektet, amikor az országban elsőként állított fel kiskereskedelmi etikai testületet, a Data, Privacy and Security Board-ot, amelyet egy tapasztalt szakértőkből álló AI-tanácsadói csapat támogat.
Kapcsolódó cikkeink
Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája
Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >