Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40.000 lejáratközeli árucikket kell leértékelnie 831 nagy belgiumi üzletében. Mivel ez meglehetősen költséges művelet, a kereskedő olyan megoldást keresett, amely egyszerre alkalmas a lejárati idő menedzsmentjére, az árengedmények optimalizálására és az élelmiszerpazarlás mérséklésére.
A sikeres kísérleti szakaszt követően a Carrefour Belgium most szélesebb körben is bevezeti új AI-tracking eszközét, amely a vállalat reményei szerint segít működését racionalizálni, költségeit csökkenteni és jövedelmezőségét növelni. Az integrált intelligens leárazási modulnak és a polcon lévő készletek teljes körű kontrollját ellátó funkciónak köszönhetően az eszköz Benoît Moreau technológiai menedzser szerint kulcsszerepet játszik majd az élelmiszerhulladék csökkentését és a gazdasági teljesítmény javítását célzó stratégia megvalósításában.
A Carrefour szerint az eszköz képes a készleteket valós időben monitorozni és előre jelezni a keresletingadozásokat, amivel csökkenthető az alul-, illetve túlzott készletezés kockázata. Az adateszköz a fogyasztói preferenciákat, a vásárlói magatartást és a készletezési trendeket is elemzi, valamint egyszerűsíti az alkalmazottak napi munkafolyamatait is, és végső soron üzletenként akár napi hatvan perc munkaidőt is megtakaríthat.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >