Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40.000 lejáratközeli árucikket kell leértékelnie 831 nagy belgiumi üzletében. Mivel ez meglehetősen költséges művelet, a kereskedő olyan megoldást keresett, amely egyszerre alkalmas a lejárati idő menedzsmentjére, az árengedmények optimalizálására és az élelmiszerpazarlás mérséklésére.
A sikeres kísérleti szakaszt követően a Carrefour Belgium most szélesebb körben is bevezeti új AI-tracking eszközét, amely a vállalat reményei szerint segít működését racionalizálni, költségeit csökkenteni és jövedelmezőségét növelni. Az integrált intelligens leárazási modulnak és a polcon lévő készletek teljes körű kontrollját ellátó funkciónak köszönhetően az eszköz Benoît Moreau technológiai menedzser szerint kulcsszerepet játszik majd az élelmiszerhulladék csökkentését és a gazdasági teljesítmény javítását célzó stratégia megvalósításában.
A Carrefour szerint az eszköz képes a készleteket valós időben monitorozni és előre jelezni a keresletingadozásokat, amivel csökkenthető az alul-, illetve túlzott készletezés kockázata. Az adateszköz a fogyasztói preferenciákat, a vásárlói magatartást és a készletezési trendeket is elemzi, valamint egyszerűsíti az alkalmazottak napi munkafolyamatait is, és végső soron üzletenként akár napi hatvan perc munkaidőt is megtakaríthat.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >