Mesterséges intelligenciával alkotott a Coca-Cola
A Coca-Cola Y3000 fantázianevet viselő italának ízvilága az első olyan, amelyet emberi és mesterséges intelligencia közösen hozott létre.
A Coca-Cola Y3000 a Coca-Cola Company 2022-ben indult Creations platformja keretében bevezetett legújabb limitált kiadású íz, és a harmadik, amely idén debütál. Az Y3000 Zero Sugar cukormentes és a cukortartalmú változata a világ bizonyos piacain kapható, de mindkét változat az Egyesült Államokban elérhető.
Természetes lépés volt a Coca-Cola Creations számára a mesterséges intelligencia használata, amely segítségével felkeltheti a fiatalabb fogyasztók érdeklődését még az előtt, hogy esetleg más Coca-Cola termékekből fogyasztanának többet. A Creations platform keretében megjelent többi italhoz hasonlóan ez sem egy ízvilágot, hanem egy hangulatot vagy élményt kínál, népszerűsít.
A Coca-Cola elmondása szerint az Y3000 élményt emberi és mesterséges intelligencia ötvözésével alkotta annak megértése érdekében, hogyan képzelik el az emberek a jövőt többek között az érzelmek, a vágyak, a színek és az ízek segítségével. Ezt elegyítette a világ minden tájáról származó fogyasztói szempontokkal és a mesterséges intelligencia segítségével nyert insightokkal, hogy megalkossa az Y3000-et.
Az ital csomagolásdizájnja is futurisztikus, amely a Coca-Cola szerint világos és „optimista tónusokat” használ, amelyek a vásárlók figyelmét a termékre is felhívják majd. A Coca-Cola Creations logója buborékokból, a felirat pedig folyékony pontfüzérekből áll, amelyek összeolvadva a jövő emberi kapcsolatait jelképezik.
A mesterséges intelligenciával közösen létrehozott design a folyadékot átalakuló, fejlődő állapotában mutatja a pozitív jövőt hangsúlyozó forma- és színváltozásokkal.
A Coca-Cola Y3000 egy AI-alapú élménnyel párosul, amely a vállalat szerint „váratlan és izgalmas bepillantást” enged a rajongóknak abba, milyen is lehet majd a 3000-es év. Az Ambush-sal együttműködve „a jövő inspirálta” ruházat és kiegészítők is elérhetők a vásárlók számára. Ezek az élmények segítenek majd további érdeklődést generálni a fogyasztók – különösen azok – körében, akik szabadidejét az online játékok és a baráti beszélgetések töltik ki.
Kapcsolódó cikkeink
“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >