Mesterséges intelligencián alapuló applikáció az Auchannál
Az Auchan Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszermentés, és már tíz éve különböző programokkal lép fel az élelmiszerpazarlás ellen. A jelenleg bevezetés alatt álló Smartway rendszerük segítségével a kiárusítási folyamatot lehet majd könnyebben optimalizálni, ami így még hatékonyabbá teszi az élelmiszermentést. Ezen felül októberben ismét az élelmezés kerül előtérbe az áruházlánc életében, például többszáz rászorulónak főznek majd az Auchan önkéntesei.
Szeptember 29-e az Élelmiszerpazarlás elleni világnap, azonban az Auchan Retailnél az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem az év minden napján fontos. A vállalat ezt helyezte stratégiájának középpontjába azzal a szándékkal, hogy 2032-re elérje a 0%-os arányt ezen a területen. Éppen ezért az élelmiszerpazarlás intenzívebb visszaszorításáért az Auchan-országokba folyamatosan vezetik majd be a Smartway nevet viselő, innovatív, digitális applikációt, amely optimalizálja, gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a kiárusítási folyamatot. A már Romániában és Franciaországban alkalmazott, mesterséges intelligenciára épülő digitalizált megoldás lehetővé tette ezekben az országokban, hogy évente közel 75 millió termékveszteséget, és ezáltal 88 ezer tonna CO2-kibocsátást takarítsanak meg.
Az alkalmazásnak köszönhetően körülbelül 30 %-kal csökken az élelmiszerveszteség, ugyanis ennek segítségével az áruházi munkatársak számára könnyen eldönthető, hogy melyik terméket kell a lejárat közeli határidő miatt leértékelni. Az új rendszert több európai országban bevezetik, Magyarországon idén szeptemberben kezdték el tesztelni az áruházakban, ahol a vásárlótérben különböző edukatív dekorációs elemekkel hívják fel a látogatók figyelmét a közeli lejáratú termékekre és a környezetre gyakorolt pozitív hatására. A Smartway bevezetése jelentősen hozzájárul az élelmiszerhulladék csökkentéséhez, és használatával az Auchan még hatékonyabban tudja támogatni azokat a vásárlókat, akik kifejezetten az akciós termékeket keresik.
Magyarországon az Auchan 24 áruházában 2022-ben közel 1 000 tonna élelmiszert mentett meg és adományozott karitatív szervezeteknek 291 020 000 forint értékben, ami megközelítőleg 805 személyautó súlyának felel meg. Ezzel napi szinten 10 000 rászoruló ember élelmezéséhez járultak hozzá. Ezen felül jelenleg tíz Auchan áruház támogat állatmenhelyeket, 2022-ben 350 253 kg, emberi fogyasztásra már nem alkalmas terméket adományoztak el. Az Auchan további célja, hogy lehetőleg mindenhol létrejöjjön az együttműködés az áruházak vonzáskörzetében található intézményekkel, amelyek tovább tudják hasznosítani a kiskereskedelemből kikerülő, de még használható élelmiszereket.
Októberben az élelmezés hetére is kiemelten készül a vállalat. Az Auchan önkéntesei a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen a JótéKonyha projekt keretén belül október 6-án többszáz rászorulónak fognak ételt főzni. Az idei Adománykonvojhoz pedig 500 000 forint értékű élelmiszerrel járulnak hozzá. A tavalyi Együnk Egymásért elnevezésű munkatársi sütivásáron befolyt összegből 1160 rászoruló családnak tudtak segíteni, a népszerű programot idén is megrendezik és bíznak a hasonlóan sikeres eredményben.
“Évek óta nagy figyelmet szentelünk az élelmiszermentésnek, ezért folyamatosan dolgozunk olyan innovatív partnerségek és megoldások kialakításán, amelyek hatékonyan támogatják az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmünket. A Smartway szoftver bevezetése kiváló példa arra, hogy az innováció hogyan tudja támogatni a fenntarthatóságot és a működési hatékonyság növelésének köszönhetően hogyan tudjuk még eredményesebbé tenni a különböző folyamatainkat”
– mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan CSR igazgatója.
“2022-ben az Auchan Franciaország azzal bízott meg minket, hogy rekordidő alatt mind a 349 üzletét felszereljük a megoldásunkkal. Ma újabb kihívást kaptunk a vállalattól, ugyanis további 8 országot, köztük Magyarországot és Luxemburgot is támogatjuk az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben. Ez az üzembehelyezés tökéletesen szemlélteti, hogy képesek vagyunk gyorsan implementálni rendszerünket bármilyen környezetben, miközben minden csapatot bevonunk egy példaértékű együttműködésbe”
– tette hozzá Christophe Menez, a Smartway társalapítója.
Kapcsolódó cikkeink
Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Bejött a muncholás az Auchan vásárlóinak
Tavasszal a muncholás is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Gyakorlatilag…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Növekvő költségvetés
A jövő évi költségvetés benyújtásának alkalmával érdemes áttekinteni, hogy az…
Tovább olvasom >A Müller megnyitja zászlóshajóját a Budapest Prestige-ben
Három éven át tartó építkezés után a Müller kereskedelmi vállalat…
Tovább olvasom >Drágább lesz az idei karácsonyi sütés
Az idei karácsonyi sütés jóval drágább lehet, mivel az alapvető…
Tovább olvasom >