Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin sugárzott reklámvideók és bolti hologramok készítéséhez, amelyekkel vásárlói hűségprogramjára igyekszik felhívni a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Nemrégiben jelentek meg a kereskedő első, AI által generált reklámvideói, amelyeket digitális platformjain sugároz majd. A SPAR elmondása szerint a hirdetések teljes mértékben mesterséges intelligencia segítségével készültek, mindössze néhány üzletfotót használtak az AI számára útmutatásként a videók generálásához.
A reklámvideók különféle fejlett platformok és utómunkálatokat is lehetővé tévő eszközök segítségével készültek. A projekt akkor indult, amikor elérhetővé vált minőségi „szövegből videó” (text-to-video) technológia, amely használatával szöveges leírásokból hagyományos forgatási módszerek nélkül lehet videókat kreálni.
Aleš Popič, a SPAR Szlovénia digitális marketingvezetője szerint az innováció a cég kultúrájának szerves része, és a mesterséges intelligencia alapú megoldások gyors bevezetése növeli a hatékonyságot, csökkenti a költségeket, és a korábbiaknál kreatívabb videókészítést tesz lehetővé.
Augusztusban a SPAR hologramreklámot tesztelt szlovéniai Citypark INTERSPAR-hipermarketjében. Egy kisméretű hologramképernyőt helyeztek el egy a hűségpontokért elérhető JBL hangszórókat és fejhallgatókat népszerűsítő stand mellett. A lebegő hatású 3D hologram egy JBL hangszórót ábrázolt látványosan, ami a vásárlók figyelmét sem kerülte el. A SPAR Szlovénia több üzletében teszteli ezt az új és egyedi reklámozási módszert. //
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >