Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 09. 12. 09:43

A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin sugározott reklámvideók és bolti hologramok készítéséhez, amelyekkel vásárlói hűségprogramjára igyekszik felhívni a figyelmet.

Nemrégiben jelentek meg a kereskedő első AI által generált reklámvideói, amelyeket digitális platformjain sugároz majd. A SPAR elmondása szerint a hirdetések teljes mértékben mesterséges intelligencia segítségével készültek, mindössze néhány üzletfotót használtak az AI számára útmutatásként a videók generálásához.

A reklámvideók különféle fejlett platformok és utómunkálatokat is lehetővé tévő eszközök segítségével készültek. A projekt akkor indult, amikor elérhetővé vált minőségi „szövegből videó” (text-to-video) technológia, amely használatával szöveges leírásokból hagyományos forgatási módszerek nélkül lehet videókat kreálni.

Aleš Popič, a SPAR Szlovénia digitális marketing vezetője szerint az innováció a cég kultúrájának szerves része, és a mesterséges intelligencia alapú megoldások gyors bevezetése növeli a hatékonyságot, csökkenti a költségeket, és a korábbiaknál kreatívabb videókészítést tesz lehetővé.

Hologram reklám

Augusztusban a SPAR hologram reklámot tesztelt szlovéniai Citypark INTERSPAR hipermarketjében. Egy kisméretű hologram képernyőt helyeztek el egy a hűségpontokért elérhető JBL hangszórókat és fejhallgatókat népszerűsítő stand mellett. A lebegő hatású 3D hologram egy JBL hangszórót ábrázolt látványosan, ami a vásárlók figyelmét sem kerülte el. A SPAR Szlovénia több üzletében teszteli ezt az új és egyedi reklámozási módszert.

Kapcsolódó cikkeink