Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre inkább használják a mesterséges intelligenciát (AI) a vásárlói hűség erősítésére.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az EHI Retail Institute kutatásában megkérdezett 179 vállalatból szinte minden ötödik már használ AI-t a vásárlói lojalitás növelésére, míg a cégek több mint fele tervezi a mesterséges intelligencia alkalmazását e célból. Jelenleg a vállalatok több mint harmadánál futnak ilyen projektek.
Philipp Hübner, az EHI kereskedelmi szakértője szerint a telített piacokon kulcsfontosságúvá vált a meglévő vásárlók megtartása, mivel ez egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint az új vásárlók bevonása. A felmérésben részt vevő vállalatok fele arról számolt be, hogy vásárlóinak 60–90%-a visszatérő.
A vásárlói hűség növelésére a többség hűségprogramot alkalmaz: a válaszadók 65,5%-a már ma is, további 14,5% pedig tervezi ennek az eszköznek a bevetését. A lojalitásprogramok mellett a válaszadók fontos hűségnövelő tényezőként említették a kínálatot és a termékminőséget (93%), a közvetlen ügyfélszolgálatot (86%), valamint a vásárlás utáni ügyintézést és panaszkezelést (84%).
Az AI-t a kereskedők elsősorban a direkt marketing személyre szabására, a vásárlói magatartás elemzésére és a szolgáltatások automatizálására vetik be. Az AI-ba történő befektetés iránti hajlandóság folyamatosan nő: míg jelenleg 40% fektet AI-eszközökbe a lojalitás erősítésére, ez az arány két év múlva 68%-ra, öt év múlva pedig akár közel 86%-ra is emelkedhet. //
Kapcsolódó cikkeink
Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >Új, AI-alapú tervezőeszköz
Az Alibaba International bevezette a Pic Copilot nevű mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >