Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre inkább használják a mesterséges intelligenciát (AI) a vásárlói hűség erősítésére.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az EHI Retail Institute kutatásában megkérdezett 179 vállalatból szinte minden ötödik már használ AI-t a vásárlói lojalitás növelésére, míg a cégek több mint fele tervezi a mesterséges intelligencia alkalmazását e célból. Jelenleg a vállalatok több mint harmadánál futnak ilyen projektek.
Philipp Hübner, az EHI kereskedelmi szakértője szerint a telített piacokon kulcsfontosságúvá vált a meglévő vásárlók megtartása, mivel ez egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint az új vásárlók bevonása. A felmérésben részt vevő vállalatok fele arról számolt be, hogy vásárlóinak 60–90%-a visszatérő.
A vásárlói hűség növelésére a többség hűségprogramot alkalmaz: a válaszadók 65,5%-a már ma is, további 14,5% pedig tervezi ennek az eszköznek a bevetését. A lojalitásprogramok mellett a válaszadók fontos hűségnövelő tényezőként említették a kínálatot és a termékminőséget (93%), a közvetlen ügyfélszolgálatot (86%), valamint a vásárlás utáni ügyintézést és panaszkezelést (84%).
Az AI-t a kereskedők elsősorban a direkt marketing személyre szabására, a vásárlói magatartás elemzésére és a szolgáltatások automatizálására vetik be. Az AI-ba történő befektetés iránti hajlandóság folyamatosan nő: míg jelenleg 40% fektet AI-eszközökbe a lojalitás erősítésére, ez az arány két év múlva 68%-ra, öt év múlva pedig akár közel 86%-ra is emelkedhet. //
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >