Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre inkább használják a mesterséges intelligenciát (AI) a vásárlói hűség erősítésére.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az EHI Retail Institute kutatásában megkérdezett 179 vállalatból szinte minden ötödik már használ AI-t a vásárlói lojalitás növelésére, míg a cégek több mint fele tervezi a mesterséges intelligencia alkalmazását e célból. Jelenleg a vállalatok több mint harmadánál futnak ilyen projektek.
Philipp Hübner, az EHI kereskedelmi szakértője szerint a telített piacokon kulcsfontosságúvá vált a meglévő vásárlók megtartása, mivel ez egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint az új vásárlók bevonása. A felmérésben részt vevő vállalatok fele arról számolt be, hogy vásárlóinak 60–90%-a visszatérő.
A vásárlói hűség növelésére a többség hűségprogramot alkalmaz: a válaszadók 65,5%-a már ma is, további 14,5% pedig tervezi ennek az eszköznek a bevetését. A lojalitásprogramok mellett a válaszadók fontos hűségnövelő tényezőként említették a kínálatot és a termékminőséget (93%), a közvetlen ügyfélszolgálatot (86%), valamint a vásárlás utáni ügyintézést és panaszkezelést (84%).
Az AI-t a kereskedők elsősorban a direkt marketing személyre szabására, a vásárlói magatartás elemzésére és a szolgáltatások automatizálására vetik be. Az AI-ba történő befektetés iránti hajlandóság folyamatosan nő: míg jelenleg 40% fektet AI-eszközökbe a lojalitás erősítésére, ez az arány két év múlva 68%-ra, öt év múlva pedig akár közel 86%-ra is emelkedhet. //
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére
Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében…
Tovább olvasom >A fogászat jelene és jövője: riasztó adatok és új technológiai áttörések
Hazánk és más országok fogászati állapota aggodalomra ad okot, mivel…
Tovább olvasom >A nyár a Balatoné
Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >