Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre inkább használják a mesterséges intelligenciát (AI) a vásárlói hűség erősítésére.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az EHI Retail Institute kutatásában megkérdezett 179 vállalatból szinte minden ötödik már használ AI-t a vásárlói lojalitás növelésére, míg a cégek több mint fele tervezi a mesterséges intelligencia alkalmazását e célból. Jelenleg a vállalatok több mint harmadánál futnak ilyen projektek.
Philipp Hübner, az EHI kereskedelmi szakértője szerint a telített piacokon kulcsfontosságúvá vált a meglévő vásárlók megtartása, mivel ez egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint az új vásárlók bevonása. A felmérésben részt vevő vállalatok fele arról számolt be, hogy vásárlóinak 60–90%-a visszatérő.
A vásárlói hűség növelésére a többség hűségprogramot alkalmaz: a válaszadók 65,5%-a már ma is, további 14,5% pedig tervezi ennek az eszköznek a bevetését. A lojalitásprogramok mellett a válaszadók fontos hűségnövelő tényezőként említették a kínálatot és a termékminőséget (93%), a közvetlen ügyfélszolgálatot (86%), valamint a vásárlás utáni ügyintézést és panaszkezelést (84%).
Az AI-t a kereskedők elsősorban a direkt marketing személyre szabására, a vásárlói magatartás elemzésére és a szolgáltatások automatizálására vetik be. Az AI-ba történő befektetés iránti hajlandóság folyamatosan nő: míg jelenleg 40% fektet AI-eszközökbe a lojalitás erősítésére, ez az arány két év múlva 68%-ra, öt év múlva pedig akár közel 86%-ra is emelkedhet. //
Kapcsolódó cikkeink
AI-területen kötött stratégiai megállapodást az LG és a Microsoft
Az LG a 2025-ös CES-en mindenki számára kézzelfogható és átélhető…
Tovább olvasom >Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >