Messe Düsseldorf: Magyarországról a legtöbb kiállító orvostechnikai, borászati, továbbá műanyag- és üvegipari vállalat
Jelentősen nőtt a düsseldorfi vásár piacszervező szerepe a nemzetközi üzleti életben tavaly. Ezt tükrözi a Messe Düsseldorf vásártársaság 335 millió eurós árbevétele, amelynek 38 százalékát Németországon kívül rendezett vásárokkal érték el. A 2009. évi 256 millió euróhoz képest az árbevétel azért nőtt rendkívül nagy arányban, mert akkor a szakvásárok gyakorisága alapján kevesebb rendezvényt tartottak.
– A magyar vállalatok közül a különböző düsseldorfi szakvásárokon legnagyobb számban orvostechnikai, bortermelő, továbbá műanyag- és üvegipari vállalatok állítottak ki 2010-ben – tájékoztat Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf magyarországi képviselője. – Növelte a magyar cégek megjelenésének hatékonyságát, hogy közösségi standon mutatkozhattak be tavaly négy különböző düsseldorfi szakvásáron is. Magyarországról sok látogató is érdeklődik; a Rajna parti vásárváros pénztárainál a tavalyi 40 rendezvényen összesen 2800 magyar szakmai látogatót regisztráltak.
Hozzáteszi, hogy összesen 28 ezer vállalat állított ki és 1,4 millió látogató vett részt a düsseldorfi szakvásárokon múlt évben. Közülük legjelentősebb világkiállítás a Drupa (nyomdaipar), Interpack (csomagolóipar), K – (műanyag- és gumiipar), valamint MEDICA (orvostechnika).
A 2010-es üzleti évben a vásárszervező konszern adózás utáni éves eredménye 13,3 millió euró. Egy évvel korábban 19 millió euró veszteséget mutatott a mérleg.
A német vásárvárosok forgalom szerinti rangsorában Düsseldorf Németországban a második, a HannoverMesse után.
A közeljövő kilátásairól Werner M. Dornscheidt, a düsseldorfi vásártársaság igazgatója bejelentette, hogy stratégiai orientációjuk nemzeti és nemzetközi szinten négy-öt százalékos növekedésre irányul. Függően a rendezvények ciklusától és az általános gazdasági fejlődéstől:
– A gépgyártás területén már most is vitathatatlanul mi vagyunk az első számú vásártársaság a világon. 2015-ig ugyanazt akarjuk elérni a beruházási javak más düsseldorfi szakvásárainak fejlesztésében.
Rámutatott, hogy ha a gazdasági fejlődés Németországban és a legfontosabb piacokon stabil marad, akkor 2011-ben tovább nőhet a düsseldorfi vásártársaság bevétele és nyeresége.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >