Mértékkel jobb – a tudatos alkoholfogyasztás nyáron különösen fontos
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) nyári szemléletformáló kampánya a mértékletes alkoholfogyasztás fontosságára hívta fel a figyelmet a 18-49 évesek körében. A kampány hatását egy két hullámban, a kampány előtt és után, azonos módszertannal elvégzett reprezentatív kutatás igazolta vissza: a nyári időszakban többen és többet isznak, ugyanakkor egyre többen döntenek tudatosan – különösen azok, akik találkoztak a kampány üzeneteivel.
Kutatásból kampány, kampányból változás
A kampány egy országos, reprezentatív kutatással indult, amely pontos képet adott a magyarok alkoholfogyasztási szokásairól. Az MSZSZT ezt az adatbázist használta kiindulópontként, hogy célzott, releváns üzenetekkel szólítsa meg a 18-49 éves célcsoportot.
A kutatásból kiderült:
- a magyarok egy alkalommal átlagosan 2,4 italt** fogyasztanak,
- a nyári időszakban – különösen a fiatalok és a nők körében – nő az alkalmanként fogyasztott mennyiség,
- a társasági események, fesztiválok és bulik jelentősen befolyásolják a szeszes ital fogyasztási szokásokat.
Ezekre a megállapításokra reagálva indult el a kampány, amelynek célja az volt, hogy a nyári időszakban is tudatos döntésekre ösztönözze az alkoholt fogyasztókat.
„Csak még egy, és máris más a helyzet” – a kampány szlogenje és célja
A kampány központi üzenete – „Csak még egy, és máris más a helyzet” – egy olyan hétköznapi helyzetet ragad meg, amelyet szinte mindenki ismer: amikor egy társasági eseményen elhangzik a „csak még egy” mondat. A szlogen célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy sokszor éppen az a „még egy” pohár az, ami átbillentheti az embert a mértékletesség határán, és máris más lesz a helyzet, akár a másnap, akár a döntések, akár a közérzet szempontjából.
Az üzenet a megelőzésre és az önreflexióra épített, és a kampány során Facebookon, Instagramon, TikTokon, valamint az italmertek.hu weboldalon jelentek meg a kreatív tartalmak, edukációs posztok és az influencerek személyes történetei. A kampányban közreműködtek: Csingisz Dordzsceren, Huszár Henrik, Lackner Lala és Nagy Emma, akik saját példáikon keresztül mutatták be, hogyan lehet felelősen, mértékkel élvezni a közös pillanatokat.
A kampány hatása: a szemléletformálás működik
A kampány zárásaként végzett, az indító kutatással megegyező módszertanú felmérésből kiderült:
- a nyári fesztiválszezon hatására az átlagos alkalmankénti mennyiség 2,5 italra** nőtt – különösen a fiatalok (18-29 évesek) és a nők körében,
- a többség fontosnak tartja a felelős alkoholfogyasztást, és mértékletesnek is tartja magát. Az alkoholmentes italokat is választók aránya 61%-ról 73%-ra emelkedett.
A legfontosabb eredmény azonban az, hogy a kampánnyal találkozók háromszor nagyobb arányban (70%) gondolkodtak el alkoholfogyasztási szokásaikon, mint azok, akik nem találkoztak vele (22%). A változtatásra való nyitottság is kiugró: a kampányt ismerők 71%-a érezte magát ösztönözve, szemben a kampányt nem ismerők 32%-ával.
„Szeszes italokkal foglalkozó szervezetként különösen fontos számunkra, hogy ne csupán termékekről, hanem felelős döntésekről is szóljunk. Az alkoholfogyasztás egyéni választás, amely tudatosságot és mértéktartást igényel. Mi pedig abban kívánunk támogatást nyújtani, hogy ez a döntés valóban átgondolt legyen. Évek óta azon dolgozunk, hogy a mértékletesség ne tiltásként, hanem értékként jelenjen meg a társadalmi gondolkodásban. Idén nyáron is a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaira helyeztük a fókuszt, hiszen ebben a korosztályban különösen fontos, hogy kialakuljon a tudatos hozzáállás. A spiritsEUROPE támogatásával megvalósított kampányunk eredményei azt mutatják, hogy a társasági élmény és a tudatosság egyre hangsúlyosabbá válik a fiatalok körében, a mértékletes alkoholfogyasztás pedig egyre inkább trendként jelenik meg.”
– mondta Nagy András, az MSZSZT igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átvették a Fenntarthatóság szimbóluma verseny 2025 díjait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nemzetközi szinten is nagy volt az érdeklődés a Marketing Summit iránt – A Rossmann főtámogatóként vett részt az eseményen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Idén bővült a vegán opciók köre a Szigeten
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >