Mérséklődtek a csomagolóhelyi tojásárak Magyarországon
Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás csomagolóhelyi ára 214 euró/100 kilogramm volt 2024 első harmincegy hetében, ami 13 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
A KSH adatai alapján Magyarország csaknem 13 ezer tonna héjas tojást (–8 százalék) vásárolt a nemzetközi piacról 2024 első öt hónapjában, ezen belül 11 százalékkal több, 8 ezer tonna friss tojást szállított be. A héjas tojás exportja 25 százalékkal 7 ezer tonnára emelkedett, ezen belül a friss tojás kivitele 532 tonna (+9 százalék) volt 2024. január–május között az előző év hasonló időszakához viszonyítva.
Itthon csökkent a tojás ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 49,38 forint/darab volt 2024 első harmincegy hetében, ami 18,8 százalékkal maradt el a 2023. év azonos időszakának átlagárától. Az M méretosztályú, dobozos tojás csomagolóhelyi ára 17,6 százalékkal 52,46 forint/darabra, az L méretosztályú, dobozos tojásé 16,0 százalékkal 61,66 forint/darabra csökkent. Az M-es tálcás tojás csomagolóhelyi ára 21,7 százalékkal 44,25 forint/darabra, az L-es tálcás tojásé 22,0 százalékkal 47,26 forint/darabra mérséklődött. A mélyalmos tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 57,60 forint/darab volt 2024 első harmincegy hetében, ami 16,3 százalékkal alacsonyabb a 2023. év azonos időszakának átlagáránál.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >Csökkenti a Lidl a tojás árát
A Lidl Magyarország ismét a magyar vásárlók kedvére tesz és…
Tovább olvasom >Nincs jelentős változás a körte árában
A Világ Alma és Körte Szövetségének (WAPA) előzetes adatai szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >