Mérséklődött az Origo-kosár ára
Az Origo legfrissebb árkörképe igazolni látszik azt a tézist, hogy a fogyasztás folyamatos csökkenése miatt egyre szűkülő kiskereskedelemben nem lehet érvényesíteni az áfaemelést.
Az internetes portál az általa összeállított „kosárral” augusztus végén is végigjárta Budaörs és környéke hipermarketeit, a településen lévő Aldit, a gazdagréti Penny Marketet és a Lidl nagytétényi egységét. A felmérés szerint nyoma sincs az áfaemelés árnövelő hatásának, sőt, az Origo-kosár átlagértéke 7 százalékkal csökkent júliushoz képest.
Megerősíti a felmérés eredményét, hogy a júliusi inflációs adat messze elmaradt a várakozásoktól, az elemzők által várt több mint 6 százalékkal szemben mindössze 5,1 százalékkal nőttek az árak a 12 hónappal korábbi szinthez képest.
Az inflációs adattal összefüggésben felvetődött, hogy a vállalkozások több hónap alatt építik be az áfaváltozást az árakba, a mostani felmérés azonban azt mutatja, hogy augusztusban szó sem volt ilyesmiről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >