Mérséklődött a cseh gazdasági növekedés a második negyedévben
A második negyedévben 2,4 százalékra mérséklődött az első negyedévi 4,1 százalékról a cseh gazdasági növekedés éves összehasonlításban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában azzal, hogy pontosított becslésről van szó.
Mindezek ellenére a statisztikusok és a gazdasági elemzők arra számítanak, hogy a bruttó hazai termék (GDP) az egész évben az idén valamivel három százalék felett fog növekedni.
Negyedéves összehasonlításban a GDP-növekedés 0,7 százalékot tett ki.
A lakosság jövedelme éves szinten a második negyedévben 2,7 százalékkal emelkedett, negyedéves összehasonlításban pedig 1,4 százalékkal. Emelkedett a lakossági fogyasztás és a megtakarítások összege is, mégpedig éves szinten 9,8 százalékkal – közölte Vladimír Kermiet, a statisztikai hivatal illetékes szakmai igazgatója.
Az alkalmazottak átlagbére a második negyedévben 32 878 koronára (397 823 forint) emelkedett, az előző negyedévhez viszonyítva 1,8 százalékkal.
A cseh gazdaságban megvalósított beruházások éves szinten a második negyedévben 0,6 százalékkal voltak megasabbak. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott célpont
Magyarország pénzügyi helyzete stabil, hazánk továbbra is befektetésre ajánlott célpont.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >