Mérsékelt németországi növekedést vár a második negyedévben a DIW
Mérsékelt növekedést jelez a második negyedévre a DIW Berlin gazdaságkutató intézet szerdán az MTI-hez eljuttatott áprilisi konjunktúrabarométere.
A DIW Berlin (Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung) gazdaságkutató intézet negyedéves konjunktúrabarométerének az összeállításához havi rendszerességgel végzett felmérése alapján a második negyedévre vonatkozóan 107,0 pontra emelkedett az index az első negyedévi 101,3 pontról.
A mutató második negyedévre vonatkozó értéke alapján a DIW bő két százalék körüli gazdasági növekedést tart valószínűnek Németországban az első negyedévi mintegy másfél százalékos visszaesés után.
A konjunktúrabarométer a 2020-as első negyedévben 86,3 ponton állt, a második negyedévben 52,1 pontra esett, majd a harmadik negyedévben 128,9 pontra szökött fel. A negyedik negyedévben a mutató 109,8 pontra csökkent, majd az idei első negyedévben 101,3 pontra.
A második negyedévre vonatkozóan az áprilisi felmérés alapján Claus Michelsen, a DIW konjunktúrakutatási vezetője megállapította, hogy „a korlátozások továbbra is fékezik a gazdasági aktivitást, elsősorban a szolgáltatóipari szektorokban. Az emelkedő esetszám miatt és az újonnan életbe léptetett fertőzésvédelmi törvény értelmében behúzott vészfék hosszasan el fogja nyújtani a gazdaság helyreállítását.”
Mindazonáltal „a feldolgozóipari termelés lendületesen növekszik elsősorban az exportkeresletnek köszönhetően, és a járműipar is lassacskán kilábal már a szűkös egy évéből” – tette hozzá Simon Junker, a DIW németországi konjunkturális kérdésekre szakosodott kutatója. Elmondta, hogy az autóiparban szinte már csak az elektronikai alkatrészek hiánya akadályozza a termelés lendületes növekedésének a megindulását.
Peter Altmaier német szövetségi gazdasági miniszter szintén a feldolgozóipar javuló kilátásaira alapozva jelentette be kedden a kormány idei éves GDP-növekedési előrejelzésének a megemelését 3,5 százalékra a még januárban jelzett 3 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Fagylalt-komp és balatoni ízek csatája – jön a Balaton Fagyija választás
Május 9-én nemcsak a Tihany és Szántód közötti kompjárat indul…
Tovább olvasom >