Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi találkozójának, ahol a hallgatói tervezői verseny lokális és globális kiterjesztésének lehetőségeiről, a továbblépés dimenzióiról ötleteltek a résztvevők.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A SIRHA Budapest 2024 nyitónapján, március 5-én délelőtt, az A pavilon egyik termében gyűlt össze a fiatalok korai bevonását, az FMCG iparág iránti érdeklődés felkeltését fontosnak tartó munkacsoport. A találkozót a magyar POPAI szervezet kezdeményezte, miután megdöbbenve tapasztalta, hogy 2022-ben a Shop! Global Awards, a POP világbajnokságaként is számon tartott nemzeti győztesek viadala kategóriái közül törölték a Student Design kategóriát. Az eseményen részt vett Csiby Ágnes és Kolonics Attila, a POPAI Magyarország elnöke és vezetőségi tagja.
A magyar út
A prezentációk sorát Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára kezdte, a magyar sajátosságok bemutatásával. Vendége volt Nagy Réka, az Essity customer marketing managere, aki alapító szponzorként a márkaoldali szempontokat, lehetőségeket és kihívásokat is bemutatta. A Zewa márka hívta életre az első hallgatói tervezési versenyt 2018-ban a Budapesti Műszaki Egyetemmel együttműködésben. 2019-ben a diákok feladata displaytervezés volt, a zsűribe meghívást kapott a POPAI főtitkára is. Épp ekkor került be a Global Awards kategóriái közé a Student Desing, így a hazai verseny díjazottjai nevezhettek a nemzetközi megmérettetésre. A következő hazai forduló már POPAI Student Design Awards néven került meghirdetésre, és a SPAR támogató főszponzorként kapcsolódott be az együttműködők körébe.
A Zewa után a PICK, a Heineken és idén a Coca-Cola HBC témaadó szponzorként határozta meg a tervezendő POP eszközöket. A cél, hogy a kreatív fiatalok körében az FMCG ismertté és vonzóvá váljon, és friss, innovatív ötletek valósuljanak meg a hazai instore marketing területén, minden évben megvalósul. A versenyben a diákok valós feladattal, igazi tervezési szituációval ismerkednek a gyakorló szakemberek segítségével. Virtuális vendégként elhangzott a 2020-as magyar és világbajnok győztes Rajkai Boldizsár videóüzenete, aki gyakorló formatervező mérnökként tavaly külső tanácsadóként segítette a diákok munkáját, idén pedig munkáltatójával saját diákprojektet indított. Hasonló megközelítéssel szerveződnek a diákversenyek a többi országban is.
Cseh és angol hagyományok
Petr Šimek, a cseh és szlovák POPAI szervezet elnöke elmondta, hogy 19 éve rendeznek diákversenyt, ahol kampány, 2D és 3D kategóriákban nevezhetnek a középiskolás és felsőoktatásban tanulók. A győztest a Prágában tartott POPAI konferencianapon hirdetik ki, ahol a díjazottak bemutathatják terveiket, így bemutatkozhatnak a szakmának. Szinte azonnal állásajánlatot is kapnak a jelenlevő ügynökségektől.
Phil Day és Martin Kindom, a POPAI UK&Ireland country managere és elnöke megerősítették, hogy náluk is a jó álláslehetőség reménye a legfőbb motiváció a diákverseny résztvevői számára, bár az 1000 font fődíj és a médiamegjelenések is ösztönzően hatnak. A fenntarthatósági szempontok kreatív alkalmazása náluk kifejezetten előtérbe kerül a zsűrizésnél.
Leo van de Polder, a Shop! Association global development managere hangsúlyozta, hogy jelenleg 9 szervezet – brazil, cseh, francia, japán, kelet-ázsiai, magyar, orosz, UK&Ireland, USA – rendelkezik diákversennyel, és tervezik a német és az ausztrál indulást is. A fejlesztési igazgató biztosította a résztvevőket, hogy a Student Design már idénre és hosszú távra is visszakerült a Global Awards kategóriái közé.
A munkacsoport a találkozó végén eldöntötte, hogy egy stratégiai összefoglalóval és forgatókönyvvázlat elkészítésével segíti a még hezitáló szervezeteket a diákverseny-mozgalomba való bekapcsolódásra, a jövő proaktív építésére.
A vendégek megtekintették a Future Store Innovation standot és a SIRHA kiállítást is.
Másnap a delegáció megismerkedett a magyar kereskedelmi TOP-lista alakulásával, és a meghatározó áruházakba is lelátogattak.
– Nagyszerű találkozó volt, amin keresztül új dimenziók nyílhatnak a diákversenyek lokális és nemzetközi szervezésében, egy magasabb szintű együttműködés és megjelenés keretében, a POPAI tagok, a képzőhelyek, a képzések és a diákok számára egyaránt, a haladó Retail Design elmélet és gyakorlat megvalósításával – összegezte a két nap vezérgondolatait Martin Kingdon. //
Versenyek versenye
A POPAI Magyarország nemzetközi anyaszervezete a Shop! Association a Marketing at Retail iparág teljes spektrumát felölelő tagsággal, az innováció jegyében edukációs, kutatási, kapcsolatépítési célzattal, számos nemzeti és nemzetközi rendezvény szervezésével kínál proaktív szerepet a tágabban értelmezett FMCG átalakuló világában. 2010 óta a nemzeti POP versenyek győztesei számára Global Awards néven POP versenyt hirdet. A kreatív utánpótlás és a jövő nemzedék bevonása érdekében a Global Awardson 2019-ben először, Student Design kategóriát is hirdettek, ahol magyar győztes nyert. 2020 és 2021-ben ismét magyar világbajnoka lett a kategóriának.
//
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >