Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 01. 31. 11:50

A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot Magyarországon, de már elkészült az árlistája, amelyből kiderül, milyen árakkal tervezne versenyezni a hazai piacon. Az elérhető adatok alapján a boltlánc jelentős árversenyt indíthatna el, mivel árai 10-20 százalékkal alacsonyabbak a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR és Penny áraihoz képest.

Mit kínálna a Mere?

Komoly árversenyt indíthat el a Mere

A Világgazdaság birtokába került belső dokumentum szerint a Mere árlistája folyamatosan frissül a piaci viszonyokhoz igazodva. Bár a boltlánc Magyarországon még nem nyitott üzletet, ha valóban piacra lépne, az jelentős változásokat hozhatna a hazai kiskereskedelemben. Az orosz lánc üzleti modellje eltér a megszokottól: a szortiment szűkebb, mintegy 500 terméket tartalmaz, amelyeket raklapokon helyeznének ki, hasonlóan a diszkontláncokhoz.

Kiemelkedő árkülönbségek

A Mere árazása különösen az alábbi termékkategóriákban mutat jelentős eltérést:

  • Szeszes italok: Egy liter almabor 846 forint lenne, míg máshol 1000 forint felett van.
  • Vodka: Literenként 4341 forint, ami 20 százalékkal alacsonyabb, mint a versenytársak legolcsóbb ajánlata.
  • Hüvelyesek: A borsó kilónként 500 forint lenne, míg a piacon 560 forint körül mozog.
  • Búzaliszt: 800 forint alatt maradna, szemben az 1000 forintos piaci minimumokkal.
  • Étkezési olaj: 471 forint/liter, ami 20 százalékos előnyt jelent a 590 forintos piaci árhoz képest.
  • Kolbász és húsáruk: A kínálat 20 százalékkal olcsóbb lenne a konkurenciához viszonyítva.

Mere: valós lehetőség vagy csak ígéret?

Bár az orosz boltlánc papíron rendkívül kedvező árakat kínálna, a megvalósulás kérdéses. Az elmúlt években többször is bejelentették a nyitást, de a határidők rendre eltolódtak. A legfrissebb információk szerint 2025 első felében indulhatnak az első üzletek, ám eddig semmilyen konkrét lépést nem láthattunk ennek érdekében.

A magyar piacra való belépés kérdéses, hiszen a beszállítók és az üzleti partnerek is óvatosak az elhúzódó bizonytalanság miatt. Ha a Mere tényleg versenyre kel a nagy diszkontláncokkal, az komoly előnyöket jelenthetne a vásárlók számára. Ha viszont továbbra sem történik előrelépés, a magyar piac könnyen elkönyvelheti, hogy az orosz terjeszkedési szándék nem vehető komolyan.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink