Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot Magyarországon, de már elkészült az árlistája, amelyből kiderül, milyen árakkal tervezne versenyezni a hazai piacon. Az elérhető adatok alapján a boltlánc jelentős árversenyt indíthatna el, mivel árai 10-20 százalékkal alacsonyabbak a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR és Penny áraihoz képest.
Mit kínálna a Mere?

Komoly árversenyt indíthat el a Mere
A Világgazdaság birtokába került belső dokumentum szerint a Mere árlistája folyamatosan frissül a piaci viszonyokhoz igazodva. Bár a boltlánc Magyarországon még nem nyitott üzletet, ha valóban piacra lépne, az jelentős változásokat hozhatna a hazai kiskereskedelemben. Az orosz lánc üzleti modellje eltér a megszokottól: a szortiment szűkebb, mintegy 500 terméket tartalmaz, amelyeket raklapokon helyeznének ki, hasonlóan a diszkontláncokhoz.
Kiemelkedő árkülönbségek
A Mere árazása különösen az alábbi termékkategóriákban mutat jelentős eltérést:
- Szeszes italok: Egy liter almabor 846 forint lenne, míg máshol 1000 forint felett van.
- Vodka: Literenként 4341 forint, ami 20 százalékkal alacsonyabb, mint a versenytársak legolcsóbb ajánlata.
- Hüvelyesek: A borsó kilónként 500 forint lenne, míg a piacon 560 forint körül mozog.
- Búzaliszt: 800 forint alatt maradna, szemben az 1000 forintos piaci minimumokkal.
- Étkezési olaj: 471 forint/liter, ami 20 százalékos előnyt jelent a 590 forintos piaci árhoz képest.
- Kolbász és húsáruk: A kínálat 20 százalékkal olcsóbb lenne a konkurenciához viszonyítva.
Mere: valós lehetőség vagy csak ígéret?
Bár az orosz boltlánc papíron rendkívül kedvező árakat kínálna, a megvalósulás kérdéses. Az elmúlt években többször is bejelentették a nyitást, de a határidők rendre eltolódtak. A legfrissebb információk szerint 2025 első felében indulhatnak az első üzletek, ám eddig semmilyen konkrét lépést nem láthattunk ennek érdekében.
A magyar piacra való belépés kérdéses, hiszen a beszállítók és az üzleti partnerek is óvatosak az elhúzódó bizonytalanság miatt. Ha a Mere tényleg versenyre kel a nagy diszkontláncokkal, az komoly előnyöket jelenthetne a vásárlók számára. Ha viszont továbbra sem történik előrelépés, a magyar piac könnyen elkönyvelheti, hogy az orosz terjeszkedési szándék nem vehető komolyan.
Kapcsolódó cikkeink
Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >Steffi Graf és Andre Agassi lehet a Lidl új arca
A Lidl világhírű sportoló párossal erősítheti sportmárkáját, a Crivitet. A…
Tovább olvasom >Gondok vannak a Mere háza táján
A kiskereskedelmi láncokat felügyelő orosz hatóság, a Roszkomnadzor átfogó vizsgálatot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >