Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot Magyarországon, de már elkészült az árlistája, amelyből kiderül, milyen árakkal tervezne versenyezni a hazai piacon. Az elérhető adatok alapján a boltlánc jelentős árversenyt indíthatna el, mivel árai 10-20 százalékkal alacsonyabbak a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR és Penny áraihoz képest.
Mit kínálna a Mere?
A Világgazdaság birtokába került belső dokumentum szerint a Mere árlistája folyamatosan frissül a piaci viszonyokhoz igazodva. Bár a boltlánc Magyarországon még nem nyitott üzletet, ha valóban piacra lépne, az jelentős változásokat hozhatna a hazai kiskereskedelemben. Az orosz lánc üzleti modellje eltér a megszokottól: a szortiment szűkebb, mintegy 500 terméket tartalmaz, amelyeket raklapokon helyeznének ki, hasonlóan a diszkontláncokhoz.
Kiemelkedő árkülönbségek
A Mere árazása különösen az alábbi termékkategóriákban mutat jelentős eltérést:
- Szeszes italok: Egy liter almabor 846 forint lenne, míg máshol 1000 forint felett van.
- Vodka: Literenként 4341 forint, ami 20 százalékkal alacsonyabb, mint a versenytársak legolcsóbb ajánlata.
- Hüvelyesek: A borsó kilónként 500 forint lenne, míg a piacon 560 forint körül mozog.
- Búzaliszt: 800 forint alatt maradna, szemben az 1000 forintos piaci minimumokkal.
- Étkezési olaj: 471 forint/liter, ami 20 százalékos előnyt jelent a 590 forintos piaci árhoz képest.
- Kolbász és húsáruk: A kínálat 20 százalékkal olcsóbb lenne a konkurenciához viszonyítva.
Mere: valós lehetőség vagy csak ígéret?
Bár az orosz boltlánc papíron rendkívül kedvező árakat kínálna, a megvalósulás kérdéses. Az elmúlt években többször is bejelentették a nyitást, de a határidők rendre eltolódtak. A legfrissebb információk szerint 2025 első felében indulhatnak az első üzletek, ám eddig semmilyen konkrét lépést nem láthattunk ennek érdekében.
A magyar piacra való belépés kérdéses, hiszen a beszállítók és az üzleti partnerek is óvatosak az elhúzódó bizonytalanság miatt. Ha a Mere tényleg versenyre kel a nagy diszkontláncokkal, az komoly előnyöket jelenthetne a vásárlók számára. Ha viszont továbbra sem történik előrelépés, a magyar piac könnyen elkönyvelheti, hogy az orosz terjeszkedési szándék nem vehető komolyan.
Kapcsolódó cikkeink
Magasabb fokozatba kapcsol a Lidl nemzetközi terjeszkedése
Rálépett a gázra a Lidl nemzetközi bolthálózatának bővítése kapcsán. A…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 4,5 százalékkal emelkedtek
2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >