Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot Magyarországon, de már elkészült az árlistája, amelyből kiderül, milyen árakkal tervezne versenyezni a hazai piacon. Az elérhető adatok alapján a boltlánc jelentős árversenyt indíthatna el, mivel árai 10-20 százalékkal alacsonyabbak a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR és Penny áraihoz képest.
Mit kínálna a Mere?

Komoly árversenyt indíthat el a Mere
A Világgazdaság birtokába került belső dokumentum szerint a Mere árlistája folyamatosan frissül a piaci viszonyokhoz igazodva. Bár a boltlánc Magyarországon még nem nyitott üzletet, ha valóban piacra lépne, az jelentős változásokat hozhatna a hazai kiskereskedelemben. Az orosz lánc üzleti modellje eltér a megszokottól: a szortiment szűkebb, mintegy 500 terméket tartalmaz, amelyeket raklapokon helyeznének ki, hasonlóan a diszkontláncokhoz.
Kiemelkedő árkülönbségek
A Mere árazása különösen az alábbi termékkategóriákban mutat jelentős eltérést:
- Szeszes italok: Egy liter almabor 846 forint lenne, míg máshol 1000 forint felett van.
- Vodka: Literenként 4341 forint, ami 20 százalékkal alacsonyabb, mint a versenytársak legolcsóbb ajánlata.
- Hüvelyesek: A borsó kilónként 500 forint lenne, míg a piacon 560 forint körül mozog.
- Búzaliszt: 800 forint alatt maradna, szemben az 1000 forintos piaci minimumokkal.
- Étkezési olaj: 471 forint/liter, ami 20 százalékos előnyt jelent a 590 forintos piaci árhoz képest.
- Kolbász és húsáruk: A kínálat 20 százalékkal olcsóbb lenne a konkurenciához viszonyítva.
Mere: valós lehetőség vagy csak ígéret?
Bár az orosz boltlánc papíron rendkívül kedvező árakat kínálna, a megvalósulás kérdéses. Az elmúlt években többször is bejelentették a nyitást, de a határidők rendre eltolódtak. A legfrissebb információk szerint 2025 első felében indulhatnak az első üzletek, ám eddig semmilyen konkrét lépést nem láthattunk ennek érdekében.
A magyar piacra való belépés kérdéses, hiszen a beszállítók és az üzleti partnerek is óvatosak az elhúzódó bizonytalanság miatt. Ha a Mere tényleg versenyre kel a nagy diszkontláncokkal, az komoly előnyöket jelenthetne a vásárlók számára. Ha viszont továbbra sem történik előrelépés, a magyar piac könnyen elkönyvelheti, hogy az orosz terjeszkedési szándék nem vehető komolyan.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >A héten indul a NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál
A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal…
Tovább olvasom >