Mennyit ér az énidő? – Ez motiválja a magyar vásárlókat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 02. 06. 11:24

Az önmagunkra fordított idő és figyelem egyre nagyobb jelentőséggel bír a mindennapok során. De vajon tényleg beépült a napi rutinunkba, vagy inkább egy elérhetetlen ideál? A MediaMarkt legfrissebb kutatása ezekre a kérdésekre kereste a választ. Az eredmények szerint a magyarok 32 százaléka számára az énidő elengedhetetlen része a napnak. A fiatalabb generáció (16-29 évesek) 36 százaléka aktívan foglalkozik önmagával, míg a 40-49 éves korosztályban ez az arány mindössze 26 százalék.

Honnan merítünk inspirációt?

Ahogyan a legtöbb trend esetében, a szépségápolás fő információforrása is a közösségi média: a magyarok 27 százaléka az Instagramon, a YouTube-on vagy a TikTokon keres információt az újdonságokról. A fiatalok körében ez az arány még magasabb, 42 százalék. Nem meglepő egy olyan világban, ahol a beauty influenszerek egyetlen posztja is képes iparágakat fellendíteni. Sokan azonban szkeptikusak: a megkérdezettek 22 százaléka inkább barátai és ismerősei ajánlásaira hagyatkozik, míg 19 százalék a reklámokat figyeli. A válaszadók 28 százaléka pedig egyáltalán nem foglalkozik a szépségápolással.

Énidő és a mindennapok – hogyan egyeztetjük össze?

Az otthoni szépségápolás és az öngondoskodás egyre inkább beépül a hétköznapokba, részben a modern eszközöknek köszönhetően. A kutatás szerint a válaszadók 25 százaléka napi szinten használ valamilyen szépségápolási eszközt, míg 37 százalékuk legalább hetente előveszi a hajformázóját, arctisztítóját vagy éppen LED-fényterápiás készülékét.

Mire figyelünk vásárláskor?

A vásárlók többsége (58%) számára a minőség az egyik legfontosabb szempont, bár nem feltétlenül a prémium kategóriát keresik. Mindössze 15 százalék ragaszkodik kizárólag a legjobb minőségű termékekhez. Az ár továbbra is döntő tényező: 32 százalék ezt tartja a legfontosabbnak, míg 29 százalék a termék funkciói alapján választ. A márka ismertsége viszont csak 9 százalékot nyom a latban. Az akciók és kedvezmények is fontos szerepet játszanak: a válaszadók 14 százaléka kifejezetten ezek alapján dönt.

A MediaMarkt kiemelkedő szereplő a szépségápolási eszközök piacán: a válaszadók 22 százaléka itt szerzi be ezeket a termékeket. A szakértői tanácsadás szintén fontos, hiszen a vásárlók 14 százaléka számára elengedhetetlen, további 41 százalék pedig igényli a lehetőséget, hogy kérdezhessen.

Mennyit költünk magunkra?

A tudatos vásárlás és a költséghatékonyság egyre inkább előtérbe kerül. A kutatás szerint 28 százalék jelentősen visszafogta az önmagára fordított kiadásait, míg csupán 3 százalék növelte ezt a büdzsét. Az idősebb generációknál a spórolás még hangsúlyosabb: a 60-69 évesek 40 százaléka csökkentette ezen a területen a kiadásait.

„A kutatás szerint az emberek 58 százaléka aktívan foglalkozik szépségápolási eszközök vásárlásával, azaz vagy most vett, vagy tervezi, hogy vásárol egyet. Ez jól mutatja, hogy a technológiai innováció és az öngondoskodás iránti igény tovább erősíti ezt a piacot. Emellett a trendek is jelentős szerepet játszanak a vásárlói döntésekben”

– tette hozzá a MediaMarkt.

Kapcsolódó cikkeink