Mennyiségben sem csökkent boltjainkban az eladás élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból
Az élelmiszer-kiskereskedelem magyarországi forgalma értékben 3 százalékkal nőtt idén az első negyedévben, tavaly január-márciushoz viszonyítva. Mennyiségben stabil az eladás. Így a növekedés az átlagár emelkedésének következménye. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 21 európai országban végzett felmérése.
– A magyar trend hasonlít a vizsgált országok átlagához – tájékoztat Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója. – Ugyanis a 21 európai piac átlagosan 2 százalékkal bővült értékben, az első negyedév során, a múlt évi első három hónaphoz képest. Mennyiségben stabil az eladás. Az átlagár viszont 2 százalékkal nagyobb idén január-márciusban, mint a tavalyi hasonló periódusban.
Értékben az európai növekedés átlaga folytatja a tavalyi harmadik és negyedik negyedév trendjét. Kevésbé kedvező az összkép mennyiség szempontjából. Múlt év harmadik és negyedik negyedévében 1-1 százalékkal emelkedett az eladott áru mennyisége, míg idén az első-harmadik hónapban stagnált.
Szalókyné Tóth Judit rámutat, hogy a magyar piac nominális növekedési üteme földrészünkön az ötödik legnagyobb; Törökország, Csehország, Szlovákia és Ausztria után következik a magyarországi mutató. Fontosnak tartja megjegyezni, hogy nálunk és Szlovákiában származik csak áremelkedésből a boltok nagyobb bevétele az első negyedév során. A top 5-be tartozó piacok közül, ha a mennyiséget nézzük, Törökországban 6 százalékkal adtak el több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot, Csehországban 2, Ausztriában pedig 1 százalékkal.
Értéket tekintve hat európai országban csökkent az élelmiszer-kereskedelem idei első negyedévi forgalma, 2010. első negyedéhez viszonyítva. Ennél a mutatónál a sereghajtó Görögország előtt Svájc áll, Németország, Norvégia és Svédország. Említést érdemel, hogy Svájcban csupán az alacsonyabb átlagár miatt mért nominálisan kisebb forgalmat a Nielsen.
Mennyiséget tekintve kevesebb árut adtak el az élelmiszer-üzletek Görögországban, Finnországban, Németországban, Norvégiában, Svédországban, Írországban, Dániában és Nagy-Britanniában 2011. első három hónapja alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >