Mennyiségben és értékben is bővült a dezodorpiac
Szépen fejlődik a dezodor piaca. A kiskereskedelem éves forgalma értékben meghaladja a 14 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 25 millió darab fölé emelkedett 2007. március–2008. februárban az előző évihez képest. Ugyanakkor a forintban mért növekedés mértéke 9 százalék, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat. Egy darab átlagos fogyasztói ára 2 százalékkal nőtt a legnépszerűbb aeroszolos, 3 százalékkal pedig a stift szegmensben. Előbbi darabonként átlagosan 511, utóbbi 609 forintba került idén január–februárban. Az aeroszolosra összességében a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott 2007. március–2008. februárban, a stiftre 19, a golyósra pedig 18 százalék.
A férfi-izzadásgátlók részaránya valamelyest tovább növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele. Az arány mennyiségben 54:43 százalék a női szegmens javára.
A beszerzés fő színhelye egyre inkább a hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41 százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 34 százalékra. Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor háromnegyedét.
A kereskedelmi márkák szerény szerepet játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék jutott rájuk január-februárban, május–júniusban, szemben az előző évi hasonló periódus 6 százalékával.
A dezodor – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek
piaci részesedése, százalékban
Szegmens 2006. III.– 2007. III.–
2007. II. 2008. II.
Aeroszol 51 51
Krém 4 4
Zselé 4 4
Pumpás 4 4
Golyós 18 18
Stift 19 19
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >