Mennyiségben a pálinka, értékben a bitter az élen
Értékben stabil az égetett szeszes italok kiskereskedelmi forgalma; ugyanúgy meghaladja a 73 milliárd forintot 2008. október–2009. szeptemberben, ahogyan egy évvel korábban is. Mennyiségben viszont 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen.A kiskereskedelemben a mennyiségi eladások szerinti rangsort a pálinka vezeti a bitter és a brandy előtt, majd következik a vodka, likőr, vermut, whisky, rum és gin.
Értékben a bitter már korábban átvette a vezetést, és második a pálinka. További sorrend ebből a szempontból: vodka, brandy, whisky, likőr, rum, vermut és gin.
Fontos megjegyezni, hogy az egyes italfajták bolti eladásának trendjei különböznek. Így a vodka és a bitter forgalma mennyiségben is emelkedett. Az átlagot meghaladóan csökkent viszont a brandy és a likőr mennyiségi mutatója. Őrzi piaci részesedését, bár kisebb forgalommal a legnépszerűbb pálinka, majd következik a vermut, whisky, rum és gin.
Szintén eltérő mértékben emelkedtek a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak. A legnagyobb forgalmú italok közül 14 százalékkal drágult a whisky idén augusztus–szeptemberben, az előző évi hasonló periódushoz képest. Pálinkánál 10 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, vodkánál 7, bitternél 6, míg brandynél 5 százalékot.
A mennyiségben legnagyobb szegmensre, a pálinkára egyformán 19 százalék jutott a legutóbbi két évben az égetett szeszes italok bolti eladásából.
Értékben az égetett szeszes italok forgalom szerinti rangsorát a bitter vezeti, 22 százalékos piaci részesedéssel. Itt stabilan 82 százalék jut a hagyományos bitter italokra, értékben. A Hubertus jellegű italok részaránya pedig 18 százalék; mind a legutóbbi évben, mind egy évvel korábban.
Égetett szeszes italok mennyiségi értékesítéséből a kereskedelmi márkák piaci részesedése, százalékban
Szegmens 2008. 2009.
első félév első félév
Vodka 23 25
Brandy 27 33
Likőr 23 23
Bitter 5 7
Vermut 11 7
Rum 28 29
Whisky 24 12
Gin 71 66
Pálinka 17 20
Égetett szeszes ital átlagosan 21 22
A Nielsen által mért 90
élelmiszer-kategória átlaga 27 29
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >