Erre költöttek a SZÉP-kártyások
A Széchenyi Pihenő Kártya 2011 végén indult, felváltva a korábbi üdülési csekket. Ma az adható keret 450 ezer forint, amiből belföldi szálláshelyre 225, meleg étkezésre 150, egészségügyi, szépségápolási és sportszolgáltatásokra pedig 75 ezer forint adható – írja a Blokkk.com nyomán a privatbankar.hu.
2017-ben másfél milliónál is több embernek volt SZÉP-kártyája. A Magyar Turisztikai Ügynökség adataiból kitűnik, hogy öt év alatt összesen legalább 470 milliárd forintot költöttek el a családok.
Az összes SZÉP-kártya költésnek csak kisebb része, alig több mint ötöde ment el a szálláshelyeken, tehát az zsebarányokban meghatározott fő célkitűzés csak részben jött be.
A szálláshelyek összes bevételének 10 százaléka alatt mozgott a SZÉP-kártya költés a szálláshelyeken. A belföldi turisztikai költekezésben már tetemesebb a súlya, 20-25 százalék között hullámzott az elmúlt években:
A SZÉP-kártya pénzek 70 százalékát a vendéglátóhelyek könyvelhették el bevételként. A vendéglátás éves forgalma egyébként 2012-ben 731 milliárd forint volt, 2017-ben pedig már 1 072 milliárd forint. Forgalmukhoz képest kisebb a SZÉP-kártyás bevétel súlya, mint a szálláshelyeken. (blokkk.com, privatbankar.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Visit Hungary Zrt.: a magyar turizmus számára jó hír az újrainduló Budapest-Philadelphia repülőjárat
Hat év után indul újra közvetlen repülőjárat Budapest és Philadelphia…
Tovább olvasom >Országos sztrájk béníthatja a Ryanair spanyolországi járatait
Augusztus 15-től akár év végéig is tarthat az a munkabeszüntetés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >Bodrogi Gyulával és Süsüvel is találkozhatnak a családok a Varázsligetben
A Szent István Nap rendezvénysorozata idén is színes programkavalkáddal várja…
Tovább olvasom >