Mélyponton az ír fogyasztói hangulat
Egy csütörtöki felmérés szerint az ír fogyasztói hangulat kismértékben csökkent, és 22 havi mélypontra süllyedt augusztusban, mivel a válaszadók azt mondták, hogy a következő hónapokban tovább csökkentik a nagyobb vásárlásokat.

Bár a nangulatindex csökkenést mutat, az ír gazdaság sikeresen birkózik az inflációs nyomással
A KBC Bank Ireland fogyasztói hangulatindexe 53,4 pontra esett a júliusi 53,7 pontról, ami hét hónapon belül a hatodik csökkenés, januárban 81,9 ponton állt. Az enyhe gyengülés hátterében a munkaerőpiac, a háztartások pénzügyeinek enyhébb kilátásai a következő 12 hónapban és a kiadási tervek nagyobb mértékű visszahúzódása áll.
Míg a bizalom mélypontján van a COVID-19 világjárvány kezdete óta, és a kiskereskedelmi forgalom is csökken, az erős foglalkoztatottság, az adóbevallások és a szolgáltatási szektor adatai azt mutatják, hogy a gazdaság egy része megbirkózik a közel 40 éve magas inflációval.
Paschal Donohoe pénzügyminiszter a múlt héten azt mondta, hogy a gazdaság továbbra is erőteljesen teljesít, és továbbra is az áprilisban mérsékelt várakozásoknak megfelelően nő. A Kantar adatai szerint Írországban az élelmiszerboltok inflációja elérte a 7,7%-ot a 2022. július 10-ig tartó 12 hétben, ami 2008 augusztusa óta a legmagasabb szint. A fogyasztói élelmiszerek házhoz szállítására fordított kiadásai 3,1%-kal csökkentek ebben az időszakban, az elmúlt négy hétben 0,9%-kal csökkentek.
Az Egyesült Királyságban az élelmiszerboltok inflációja 11,6%-ot ért el augusztusban, ami 2008 óta a legmagasabb szint, ami 533 fonttal (642 dollárral) növelte az éves számlákat az elmúlt évtizedek legrosszabb megélhetési válsága idején – mutatták ki az iparági adatok.
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >Írország: nyáron csúcsra jár az élelmiszerpazarlás
A Too Good To Go friss felmérése szerint az ír…
Tovább olvasom >Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >