Mélyponton a Sziget: sorozatban második éve veszteséges a fesztiválcég
A Sziget Fesztivált szervező Sziget Kulturális Menedzsment Iroda Zrt. 2024-ben immár második éve zárt jelentős mínusszal – derül ki a társaság friss pénzügyi beszámolójából. A tavalyi év közel 3,8 milliárd forintos vesztesége nemcsak megduplázta a 2023-as, addig rekordnak számító 1,8 milliárdos hiányt, de messze elmarad a 2022-es 355 millió forintos nyereségtől is.
A cég forgalma a 2023-as 14,7 milliárdról 13,1 milliárd forintra csökkent, míg a jegyeladásból származó bevétel 1,9 milliárdos eséssel 7,4 milliárdra zuhant. Az eredményromlás egyik oka, hogy 2024-ben egy fesztivállal kevesebbet rendeztek meg: a soproni VOLT már 2022 óta nem szerepel a kínálatban.
Bár a reklámbevételek emelkedtek – 1,9 milliárd forint folyt be e tevékenységből –, a vendéglátásból és egyéb szolgáltatásokból származó bevétel visszaesett. A fesztiválkártyákon feltöltött, de el nem költött pénzek összege is csökkent (33,5 millióról 26,6 millióra), miközben a behajthatatlan követelések nagyságrendileg megnőttek: 4,5 millió forintról 68 millióra ugrottak.
Pozitívum, hogy a társaság saját tőkéjének hiányát – amely 2023 végén még 1,8 milliárd forint volt – 280 millió forintra sikerült mérsékelni. Ebben szerepet játszott egy 302 millió forintos tulajdonosi pótbefizetés, valamint az, hogy a tulajdonos írásban vállalta: a működés fenntartásához szükséges forrásokat biztosítja.
A cég májusi sajtótájékoztatóján optimistán nyilatkozott a 2024-es kilátásokról: a jegyeladások kiegyensúlyozottabbak, sőt, napijegyből olyan magas értékesítési szintet tapasztalnak, amire utoljára 2019-ben volt példa. A szervezők bejelentették, hogy a tavalyi árakon tartják a sört, és céljuk a nyereségesség elérése – amire előrejelzésük szerint 2026-ban kerülhet sor.
Kapcsolódó cikkeink
Ízek, élmények, tudatosság: Mentes gasztrokaland a Víz, Zene, Virág Fesztiválon
Két jelentős hazai fesztivál, a Víz, Zene, Virág fesztivál (VZV)…
Tovább olvasom >Olcsó sörrel csábítanak a fesztiválok: a fiatalok megtartása a cél
A hazai nyári fesztiválok idén árleszállítással válaszolnak a megváltozott fogyasztási…
Tovább olvasom >Shell Café hot doggal a Szigetre!
Indul a nyár és vele együtt a fesztiválszezon! A Shell töltőállomásokon…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >