Melyik a magyarok kedvenc fűszere?
A legnépszerűbb online szupermarket kínálatában több mint 300 különböző fűszer közül válogathatnak a vásárlók. A legkeresettebbek a klasszikus ízek: a petrezselyem, koriander, bazsalikom, kapor és snidling a friss fűszernövények között, míg a szárított fűszerek között a fokhagyma granulátum, őrölt és egész feketebors, bazsalikom és őrölt fahéj vezetnek. A vásárlók az alapízesítőket keresik a leginkább, de az ínycsiklandó grillfűszerek és pácok iránti érdeklődés is megnövekedett a grillszezon közeledtével.
A Kifli.hu vásárlói továbbra is rajonganak a konyhai kreativitásért: az online szupermarket több mint 300 különféle fűszert kínál, hogy minden fogásnak megadhassuk a karakterét – legyen szó klasszikus magyar ízekről vagy egzotikus gasztronómiai kalandokról. A legnépszerűbb fűszerek között továbbra is a klasszikus ízek dominálnak. A friss kínálatban a petrezselyem, koriander, bazsalikom, kapor és snidling a legkeresettebbek, míg a száraz fűszerek között a fokhagyma granulátum, az őrölt és egész feketebors, a bazsalikom és az őrölt fahéj állnak az élvonalban. A száraz fűszerek eladásait leginkább az alapízesítők határozzák meg, ezek teszik ki az értékesítések több mint felét, amelyet a leveskockák és ételízesítők követnek. Az eladásokban szezonális eltérések is megfigyelhetők: a hidegebb hónapokban nő a forró italokhoz és a sütéshez használt fűszerek kereslete, míg tavasszal és nyáron a grillfűszerek, pácok, valamint fűszerkeverékek iránt érdeklődnek a legtöbben – különösen a BBQ szezonban.
A kínálatot olyan exkluzív márkák is gazdagítják, amelyek kizárólag a Kifli.hu-n érhetők el. Ilyenek például a Marks & Spencer, az Alnatura, a Sonnentor, valamint a prémium kategóriát képviselő Mill&Mortar és La Grande Épicerie de Paris fűszerei. A hazai termelők közül a Hódi paprika és A fűszeres lány termékei jelentenek színfoltot.
A vásárlói igények és a gasztronómiai trendek egyre inkább formálják a fűszerkínálatot is. A street food népszerűsége és a növényi alapú étrend térnyerése például arra ösztönözte a Kifli.hu-t, hogy a grillszezonra ne csak húsokhoz, hanem zöldségekhez és salátákhoz is kínáljon megfelelő fűszerkeverékeket, valamit főleg gyógyteákhoz és különleges ázsiai ételekhez passzoló aromás gyökereket is találhatunk a kínálatban, mint a friss citromnád, a friss galangál és friss kurkumat. Az elmúlt években megfigyelhető trend, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a kényelmi termékek, például a fűszerörlő malmok iránt, és bár a bio fűszerek iránti kereslet egyelőre mérsékeltebb, ezek népszerűsége is napról-napra nő. Ennek a tendenciának megfelelően a Kifli.hu hamarosan egy új, friss bio fűszernövény-választékkal is megjelenik a piacon.
A kínálatban jelenleg 18-féle friss vágott és 7-féle cserepes fűszernövény szerepel, a következő hetekben pedig megérkezik az új, bio minősítésű friss szortiment is, amely ötféle különlegességgel, köztük bio korianderrel és bio mentával bővíti a választékot. A szárított fűszerekből is széles a kínálat, összesen 278-féle ízesítő közül válogathatnak a vásárlók. A 2025 első negyedéves adatok szerint a magyar vásárlók továbbra is elsősorban a szárított fűszereket részesítik előnyben: az eladások 68 százalékát teszik ki, míg a friss vágott és cserepes fűszerek aránya 32 százalék. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne jelentős érdeklődés a friss fűszernövények iránt – közel 100 ezer darabot vásároltak ezekből január és március között. A friss fűszernövények jelentős része hazai termelőktől érkezik, 75 százalékuk magyar beszállítóktól származik. A különlegesebb fűszerek, amelyek hazánkban nem vagy csak korlátozottan elérhetők, a világ legkülönbözőbb tájairól érkeznek: a kínálat összesen 35 ország termékeit tartalmazza, 10,5 százalékban Magyarországról, 68 százalékban az Európai Unió tagállamaiból, míg 21,5 százalék az EU-n kívüli területekről származik.
Kapcsolódó cikkeink
Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >Megújítja prémium programját a Kifli.hu
A Kifli.hu anyavállalata, a cseh Rohlik Group bemutatta az Xtra-t,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >