Mélyhűtött áruk hármas szakvására: Fókuszba került a bolti eladásösztönzés
Friss áruk bolti eladását ösztönző speciális bemutatókkal bővült a tejtermékek, hús és húskészítmények, valamint mélyhűtött áruk hármas szakvására, amit Düsseldorfban rendeztek szeptember végén. Három magyar kiállító képviselte élelmiszeriparunkat.
Magyar kiállítók: “Mi profitáltunk”
Visszatérő kiállítóként vett részt az InterCool vásáron a szentendrei Marathon Foods. – Annak ellenére, hogy a rendezvény a korábbiaknál kisebb, mi folyamatosan profitálunk a megjelenésből – tájékoztat Balogh Zsuzsa kereskedelmi és marketing vezető. – Találkoztunk külföldi partnereinkkel, sőt idén magyarországi üzletemberekkel is tárgyaltunk Düsseldorfban. Minden alkalommal felkeresik standunkat olyan külföldi érdeklődők, akiknek egy részével üzleti kapcsolatot tudunk kialakítani.
Szintén pozitív mérleget von a VADEX, és a Somogy megyei Öreglaki Vadfeldolgozó képviseletében Lelkó Márta értékesítési vezető:
– A szokásosnál kevesebb látogató szokásosnál kevesebb vadhúsos kiállítót keresett fel, és velük kötött üzletet. Cégeink kiterjedt partnerkapcsolatát kiválóan tudtuk ápolni a helyszínen. Mint kiállítók, kifejezetten pozitív eredménnyel érkeztünk haza, és kíváncsian várjuk a legközelebbi InterCoolt két év múlva.
Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője szerint a következő, 2014. évi hármas Inter-vásárra érdemes odafigyelniük az érintetteknek:
– A magyar szakemberek erre a vásárra rendszerint azért utaznak ki, hogy a partnerkapcsolataikat ápolják. Egy speciális ágazati bemutatón ugyanis sokkal több idő és lehetőség van arra, hogy a partnerekkel hosszasan beszéljenek, mint egy óriási vásáron.
115 új termék versenyzett
A rendezvény profiljának bővítéséről Hans Werner Reinhard, a Messe Düssseldorf vezérigazgató-helyettese nyilatkozott a zárónap végén:
– A legutóbbi Inter-szakvásárokat követően a piaci szereplők hevesen kritizáltak minket. Ezt mi komolyan vettük és új koncepciót alakítottunk ki a szakvárárokra. Kedvezően fogadták az érintettek speciális bemutatóinkat. Az elismerések nem csak számunkra bizonyították, hogy helyes irányban változtattunk, hanem jelzik azt is, miszerint korábban elvesztett látogatóink és kiállítóink bizalma helyreállt.
Nagy sikert aratott például az a nagy csemege pult, ahol kiváló szakemberek a gyakorlatban szemléltették kereskedők számára a bolti eladást legjobban ösztönző árukihelyezést, továbbá a vevőkkel való bánásmódot.
Idén először innovációs díjakat is adtak a szakmai zsűri, illetve a látogatók véleménye alapján mindhárom kategóriában. A gyártó cégek összesen 115 új terméket neveztek be a versenyre. Tejtermék kategóriában egy angol cég prémium desszertje győzött, a mangóval és golgotagyümölccsel ízesített mini túrótorta. Húskészítmények között nyertes egy osztrák kiállító „karintiai uzsonna” nevű vákuumfóliás ajándékcsomagja; benne kerek fatányéron húsos szalonna, sonka, házi kolbász, hozzá kés és szalvéta. A mélyhűtött termékek mezőnyében a legnagyobb tetszést egy kelet-németországi vállalat Kids Cake nevű újdonsága aratta, ami nem más, mint gyerekeknek szánt édes sütemény pálcikán.
Csemege pultok: gyónás és csábítás
A hármas Inter-vásáron mutatta be a tekintélyes kölni Rheingold Intézet igazgatója, Stephan Grünewald a csemege pultok és önkiszolgáló polcok teljesítményére vonatkozó felmérés eredményeit. A tanulmány Németországban nagy érdeklődést és sok elismerést váltott ki. A “Németország a pult előtt’ című projekttel a düsseldorfi vásár bízta meg az intézetet, hogy a piaci szereplőknek értékes, friss ismereteket nyújthasson a bolti eladás ösztönzéséhez.
– Friss áruk kiszolgálással, csemege pulton át történő értékesítésénél lényeg a bizalom, az ellenőrzés, a rögtönzés, valamint a hozzáértés és törődés a vevővel – foglalta össze előadásában Stephan Grünewald.
Hozzátette, hogy pszichológiai szempontból a csemege pult valahol a gyóntató szék és a csábítások édenje között helyezkedik el:
– Amikor a vevők a gazdag kínálatot nézegetik, számba veszik, hogy abból mit engedhetnek meg maguknak és felmerülhet bennük, mire is vitték az életben. Ezzel egyidőben mohó vágyaikat is ki szeretnék elégíteni, hogy megszerezzék, amit csak lehet. Legalábbis erre jutottunk a pszichológiai mélyelemzéssel.
Kapcsolatok Kelet-Európa felé
Összességében persze a konkrét üzletekre fókuszált mindenki. A Lero Food GmbH friss áruk nagykereskedelmével foglalkozik. Székhelye egy Lipcse melletti Groitzsch nevű kisvárosban található. Ügyvezető igazgatójának nyilatkozatát több szaklap és internetes portál is közölte. Többek között azt mondta:
– A szakvásár jól indult. Nagy boltláncok beszerzői már az első nap érdeklődtek standunkon. Mivel az InterCool és az InterMeat kimondottan egy-egy termékcsoportra összpontosít, itt a közvetlenül érdekelt vevőkkel hosszabban tárgyalhatunk. Az idei InterMeat-en ígéretes kapcsolatokat teremtettünk Kelet-Európa felé. Litván, észt, magyar és román üzletemberekkel tekintettük át lehetőségeinket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >