Melegebb klímában több napozószert adnak el
A klímaváltozás nyomán egyre többen keresik a napozószereket. Kiskereskedelmi forgalmuk mind mennyiségben, mind értékben 12 százalékkal emelkedett 2007. március–2008. februárban az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Key Account Indexe (KAI).A bolti eladáson belül érdekesen hullámzik a kereskedelmi márkák helyzete. Mennyiségi részesedésük a nyári hónapokban 50 százalék alá csökken, míg télen sokkal magasabb. Például idén január–februárban 84 százalékot ért el, s a tavalyi első két hónapban 69-et.
A kereslet változásai között szembetűnik, hogy növekszik a gyerekeknek való napozószerek forgalma. A piacot természetesen a felnőtteknek szánt termékek uralják: mennyiségi részarányuk 90, értékbeli pedig 84 százalék a 2007. március–2008. februári adatok szerint. A babák számára készült napozószerek mutatója 2 százalék körül mozog.
A KAI adatai a következő nagy láncok napozószer-eladásairól tájékoztatnak: Auchan, dm, Héliker, Interfruct, Interspar, Kaiser’s, Rossmann, Spar, Tesco hiper- és szupermar-ketek.
A nagy láncokban a forgalom zömét a napozás alatt használatos készítmények bonyolítják le. Jóval kisebb rész jut a napozás utáni szerekre. Az önbarnítók piaci részesedése mennyiségben megduplázódott egyik évről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >