Melegebb klímában több napozószert adnak el
A klímaváltozás nyomán egyre többen keresik a napozószereket. Kiskereskedelmi forgalmuk mind mennyiségben, mind értékben 12 százalékkal emelkedett 2007. március–2008. februárban az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Key Account Indexe (KAI).A bolti eladáson belül érdekesen hullámzik a kereskedelmi márkák helyzete. Mennyiségi részesedésük a nyári hónapokban 50 százalék alá csökken, míg télen sokkal magasabb. Például idén január–februárban 84 százalékot ért el, s a tavalyi első két hónapban 69-et.
A kereslet változásai között szembetűnik, hogy növekszik a gyerekeknek való napozószerek forgalma. A piacot természetesen a felnőtteknek szánt termékek uralják: mennyiségi részarányuk 90, értékbeli pedig 84 százalék a 2007. március–2008. februári adatok szerint. A babák számára készült napozószerek mutatója 2 százalék körül mozog.
A KAI adatai a következő nagy láncok napozószer-eladásairól tájékoztatnak: Auchan, dm, Héliker, Interfruct, Interspar, Kaiser’s, Rossmann, Spar, Tesco hiper- és szupermar-ketek.
A nagy láncokban a forgalom zömét a napozás alatt használatos készítmények bonyolítják le. Jóval kisebb rész jut a napozás utáni szerekre. Az önbarnítók piaci részesedése mennyiségben megduplázódott egyik évről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >