Megvette a Ferrero a Nestlé amerikai édesipari üzletágát
A nemzetközi édesipari vállalat, a Ferrero Csoport és leányvállalatai (“Ferrero”) bejelentette: végleges megállapodás született arról, hogy egy 2,8 milliárd dollár értékű ügylet keretében megvásárolja a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeit. A Nestlé édesipari tevékenysége az Egyesült Államokban megközelítőleg 900 millió dolláros eladást jelentett 2016-ban.
A Ferrero több mint 20, gazdag múlttal és erős ismertséggel rendelkező amerikai márkára tesz szert, a portfolió részévé válnak olyan klasszikus csokoládémárkák mint a Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets®, Wonka® továbbá a Crunch® márka egyesült államokbeli kizárólagos jogai édesipari és más meghatározott kategóriákra, valamint a SweeTarts®, LaffyTaffy® és Nerds® cukorkamárkák.
Az ügylet eredményeként a Ferrero a harmadik legnagyobb csokoládé- és édesipari vállalattá válik az Egyesült Államokban, ahol eddig a Tic Tac® leheletfrissítő cukorkákkal, Ferrero Rocher® pralinékkal, Nutella® mogyorós krémmel, a Fannie May és Harry London csokoládékkal és a Ferrara Candy Company termékeivel – többek között a Trolli®, Brach’s® és Black Forest® gumicukor-márkákkal, melyek egy közelmúltbeli akvizíció során kerültek a vállalathoz – szerzett magának ismertséget.
A Ferrero az ügylet részeként átveszi a Nestlé egyesült államokbeli gyártóüzemeit és azok dolgozóit Bloomingtonban (Franklin Park) és Itascában (Illinois). A irányítás továbbra is a jelenlegi Glendale (California), Illinois és New Jersey irodákból történik
Giovanni Ferrero (Executive Chairman; Ferrero Csoport): “Nagyon izgatottak vagyunk a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeinek akvizíciója miatt, mellyel nagymúltú és ismert márkák rendkívüli portfóliójával lettünk gazdagabbak. A Ferrero aktuális egyesült államokbeli jelenlétével együtt – melynek már részei a közelmúltban megszerzett Fannie May Confections Brands és a Ferrara Candy Company márkák – ezentúl jelentősen nagyobb mértékben kínálhatjuk minőségi termékeink szélesebb választékát vásárlóinknak a csokoládék, cukorkák és szezonális édességek kategóriáiban, mely izgalmas növekedési lehetőség is számunkra a világ legnagyobb édesipari piacán. Köszöntjük a Nestlé szakembereit a Ferrerónál, ahol továbbra is célunk termékeink és márkáink növekedésébe befektetni ezen a stratégiailag vonzó piacon.”
”A portfóliónkba érkező, nagy jelentőségű csokoládé- és édesipari márkák nagymértékben erősítik elköteleződésünket, hogy értéket kínáljunk az észak-amerikai fogyasztóknak és vevőknek” mondta Lapo Civiletti (Chief Execuvtive Officer; Ferrero Group)
Az ügylet lezárása a szokásos feltételek és hatósági jóváhagyási eljárás hatálya alá esik és várhatóan 2018 első negyedévének végére zárul le.
A Ferrero tanácsadói a Credit Suisse Securities, a Davis Polk and Wardwell LLP és a Lazard vállalatok voltak.
Az eladás csak a kizárólag az amerikai piacon elérhető márkákat érinti és nem vonatkozik a Nestlé ikonikus Toll House márkájú termékeire. Az utóbbi egy stratégiai növekedést biztosító márka, melynek fejlesztése továbbra is a vállalat céljai között szerepel. A Nestlé továbbra is elkötelezett aziránt, hogy vezető nemzetközi édességmárkáinak körét világszerte növelje, különös tekintettel a KitKat globális márkára.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Eltűnik a piacról a vegán KitKat
Négy év után megszünteti legtöbb piacán a Nestlé a vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >