Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség területén úttörő biotikus fejlesztéseiről ismert belga The Akkermansia Company-t. Az Activia joghurtmárka tulajdonosa közölte, hogy a bélflóra egészségével kapcsolatos termékek fejlesztése a vállalat növekedési stratégiájának kulcsfontosságú eleme.
A 2004-ben, a belga UCLouvain és a holland Wageningen Egyetem közreműködésével alapított The Akkermansia Company fedezte fel és fejlesztette az Akkermansia muciniphila MucT törzset. Klinikai kutatások igazolták, hogy ez a törzs segít a bélfal erősítésében, a gyulladások csökkentésében és olyan anyagcsere-problémák kezelésében, mint az elhízás, a cukorbetegség vagy a szív-érrendszeri megbetegedések.
2021-es belgiumi piaci debütálása óta a cég Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is elérhetővé tette az Akkermansia muciniphila MucT-t, de kínál egy a bélflórát és a súlykontrollt támogató poszt-biotikus étrendkiegészítőt is – írja beszámolójában a Just Food.
A The Akkermansia Company vezetője, Michael Oredsson szerint a Danone általi felvásárlás révén most felgyorsulhat a cég márkáinak és a pasztörizált Akkermansia muciniphila MucT törzsnek a globális növekedése.
A Danone tejtermék és növényi ital portfóliójának – amelybe olyan márkák tartoznak, mint a Silk vagy az International Delight – eddig is fontos eleme volt a bélflóra-egészség. A csoport tavalyi árbevételének csaknem fele ebből a szegmensből származott.
A Danone a közelmúltban ajánlatot tett a szintén probiotikus termékeiről ismert amerikai Lifeway Foods felvásárlására is, de az üzlet mindeddig nem jött létre.
A Danone továbbra is jelentős kutatás-fejlesztési beruházásokat tervez annak demonstrálása érdekében, miként hathat a táplálkozás az egészségre a korai életszakasztól az időskorig, különös figyelmet fordítva a bélflórára.
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >