Megvette a Carrefour a romániai Corát
Megvásárolta a Carrefour a Louis Delhaize tizennyolc romániai Cora üzletét. A felek április végén állapodtak meg – erősítette meg a Carrefour a Retail Detail szerkesztőségének.
Egy stratégiai felülvizsgálat során a Louis Delhaize úgy döntött, távozik Romániából. A belga kiskereskedő tíz hipermarketet és nyolc kényelmi boltot üzemeltetett az országban, melyeket most francia versenytársának, a Carrefournak ad el.
A Cora Romania 18 üzletében, a központi szolgáltatások, az e-kereskedelem és logisztika területén közel 2400 főt foglalkoztat. „Mivel a Carrefour Csoport már jelen van Romániában, a dolgozók egy az országban már közismert lánchoz csatlakozhatnak, amely jelentős erőforrásokkal rendelkezik pozíciójának megerősítéséhez” – áll a sajtóközleményben.
A Cora az egyetlen olyan kiskereskedő Romániában, amely a Covid óta zsugorodott. Az eladások 2021-ben 5%-kal csökkentek 2020-hoz képest, és a vállalat kénytelen volt veszteséget is elkönyvelni. A kiskereskedelmi holding 2021-ben már eladta a hipermarketek ingatlanjait, amelyeket aztán visszabérelt az új tulajdonostól.
Ezzel szemben a Carrefour Romania 2022-ben 9%-kal nőtt, és csaknem tízszer akkora, mint a Cora. A Carrefour számára Románia Lengyelország után a második legnagyobb növekedési potenciállal bíró piac.
A tranzakció a versenyhatóságok jóváhagyásától függ, de a tulajdonosváltás várhatóan 2023 második felében megvalósul.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves összevetésben
Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >