Megveszi a Bayer a Monsantót
A Monsanto hivatalosan is elfogadta a Bayer legutóbb tett, egy részvényre vetítve mintegy 128 dolláros felvásárlási ajánlat, az akvizíció így összességében 65 milliárd dollárt tesz ki – írja a portfolio.hu. A tranzakcióval a világ legnagyobb vetőmaggyártó és vegyipari konszernje jön létre, közel 70 milliárd dolláros éves forgalommal.
Bejelentette a Monsanto, hogy elfogadta a Bayer részvényenkénti 128 dolláros felvásárlási ajánlatát, vagyis összességében a német vegyipari cég 56 milliárd dollárt fog kifizetni a vállalatért. Az egyezség egy kitételt is tartalmaz, miszerint ha a Bayer eláll a szerződéstől 2 milliárd dollárt kell fizetnie a Monsantónak.
A felvásárlásnak gazdasági és környezetvédelmi következményei lehetnek, sokan a farmerek gazdálkodási szabadságát és a biodiverzitást is féltik egy ilyen, az agráriumot fenekestül felforgató gigafelvásárlásától. Már az EU is jelezte, hogy sikeres ajánlat esetén megvizsgálja a tranzakció hatásait. Amennyiben a felügyelet is jóváhagyja a tranzakciót, a világ legnagyobb vetőmeggyártó és vegyipari konszernje jön létre, közel 70 milliárd dolláros éves forgalommal.
A Bayer számításai szerint a becsült szinergiák éves hatása a lezárást követő három év után évi 1,5 milliárd dollár körül lehet.
Május közepe felé röppentek fel a pletykák, hogy a Bayer megkörnyékezte a Monsantót, akkor a hírek 40 milliárd dolláros minimum tranzakcióértékről szóltak. Monsanto azért lehetett felvásárlási célpont, mert a nyersanyagárak esését megszenvedik a vásárlóik, így a vetőmagok és növényvédő szereket forgalmazó cég is értékesítési kihívásokkal néz szembe.
Megfigyelők emlékeztetnek arra, hogy ez az időszak nagy összeolvadásokat szokott hozni, mint amilyen például a DuPont és a Dow Chemical vállalatoké volt. A svájci Syngentát tavaly a China National Chemical vette meg 43 milliárd dollárért, egyébként nem sokkal azután, hogy éppen a Monsanto ajánlatát utasította vissza.
Az utóbbi hónapokban a Bayer többször is javította ajánlatát a Monsantóra, melyeket eddig a céltársaság menedzsmentje sorra elutasított. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >