Megvannak Magyarország 2012-es profi és amatőr lazacbontó bajnokai
A tavalyi verseny nagy sikerére való tekintettel a METRO Vevőakadémia idén immár második alkalommal rendezte meg az Országos Nyílt Lazacbontó bajnokságot. Az OTP Klub Gourmet Fesztivál második napján, a Millenáris Parkban mérkőztek meg egymással a versenyzők. Amatőr kategóriában Gyepes Zsolt, profi kategóriában Farkas Pál, a Bambuszliget Japán Étterem és Sushi Bár séfje nyerte a METRO Vevőakadémia versenyét.
Értékelése során a szakmai zsűri azt pontozta, a közel 30 résztvevő közül kinek sikerül a legszebben és legpontosabban feldolgoznia és filéznie egy hagyományos lazacot a legrövidebb idő alatt. A METRO Kereskedelmi Kft. felajánlásából a két kategória legjobbja, Gyepes Zsolt és Farkas Pál 1-1 db két éjszakás, két főre szóló wellness hétvégét nyert. Mindkét kategória első három helyezettje borcsomagot vehetett át a Sziget Kft. jóvoltából, valamint díjmentesen részt vehetnek a METRO Vevőakadémia szabadon választott képzésén. Minden versenyző gazdagabb lett az általa filézett lazac friss húsával, amely egyébként a METRO áruházak széles halválasztékának állandó szereplője.
Szabó Péter, a METRO Vevőakadémia halgasztronómiai oktatója a lazacbontó bajnokságon elmondta: „Az évi mintegy 4,3 kilogrammos átlagos halfogyasztásunkkal mi magyarok messze elmaradunk az európai átlagtól, jó hír azonban, hogy a statisztikák évek óta lassú növekedést mutatnak. Kezdeményezéseinkkel, mint például a Második Nyílt Lazacbontó Bajnoksággal, az áruházi halkóstolóinkkal, valamint a METRO Vevőakadémia kurzusaival azt szeretnénk elérni, hogy nagyobb figyelmet kapjon ez a nagyszerű, sokoldalú alapanyag, és az emberek sokkal könnyebben és gyakrabban lássanak hozzá a halételek elkészítéséhez.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >