Megvannak az idei Fenntarthatóság szimbóluma verseny nyertesei
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A versenyre érkezett nevezésekből idén 20 pályázó nyerte el a díjat a meghirdetett hét kategóriában. Ezenfelül, újra átadásra kerül szeptember végén a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának a Zöld-kommunikációs különdíja és a MARS Magyarország partneri különdíja is.
A Fenntarthatóság szimbóluma verseny célja, hogy a pályázatok által minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez az ESG-szabályrendszert szem előtt tartva.
Az eredetileg öt kategóriába érkezett pályázatokat egy előszűrés után nagyszámú szakmai zsűri értékelte online formában, majd pedig személyesen egy második fordulóban. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság szimbóluma díjat (részletek az alábbi táblázatban olvashatók).
Idén már harmadszor került meghirdetésre az MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs különdíja. Ezt a díjat a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 sikeres pályázatai közül az a pályázat kaphatja, amelyet a kiírásban megadott kommunikációs szempontok alapján a Tagozat vezetősége – képviselve a teljes tagságot –, a legjobbnak értékel.
Nagy örömmel jelentjük be, hogy idén a Zwack Unicum Nyrt. és a 10 Millió Fa Alapítvány közös pályázata kapta ezt a különdíjat (részletek az alábbi táblázatban olvashatók).
2025-ben a Fenntarthatóság szimbóluma versenyt a MARS Magyarország is újra támogatta, így az értékelésnél különdíj-felajánlóként is megjelent. A MARS nemzetközi szinten is a fenntarthatóság egyik éllovasa, így nem csak a versenyhez való kapcsolódása volt fontos számára, de működése, tevékenysége során is folyamatosan keresi partnereivel azokat a projektlehetőségeket, amelyek ezeknek a törekvéseknek példájául szolgálhatnak.
Ennek kapcsán a Fenntarthatóság szimbóluma 2025 verseny nyertesei közül a MARS Magyarország partneri különdíjasa idén az Auchan Magyarország lett.
Ez alkalommal a megmérettetésben kiemelt fókuszt kapott az alaptevékenység mellett tett vállalások és a kimutatható, pozitív változást igazoló mérőszámok, adatok, amelyek alátámasztják, hogy a címet elnyerő pályázó a többi vállalat számára mintaértékű lépésekkel fenntarthatósági példaként jelenik meg, vagy az általa gyártott márka milyen formában támogatja a fenntarthatóságot.
A nyertesekről egyöntetűen elmondható, hogy sikeres pályázataikban akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt.
Az idei díjazottak a Business Days 2025 konferencián, 2025. szeptember 24-én, Tapolcán, a Hunguest Hotel Pelionban vehetik át a szakmai zsűri jelenlévő képviselőinek jelenlétében az elismerő okleveleket és különdíjakat.
A Fenntarthatóság szimbóluma 2025 nyertesei
TERMÉK KATEGÓRIA
Pályázó cég: Assist-Trend Kft.
Pályázat: Zero-termékek a professzionális higiéniában
Környezetbarát higiéniai megoldásokat kínál, élükön a Sutter Zero termékcsaláddal, amely hatékony, természetes alapú tisztítószereket biztosít a professzionális szektor számára. A koncentrált, fenntartható és egészségbarát formulák révén a vállalat egyszerre képvisel gazdaságosságot, biztonságot és környezettudatosságot.

Pályázó cég: Bibo Franchise Kft.
Pályázat: A környezetbarát műanyag
Hazai fejlesztésű bio műanyag termékei komposztálhatók, újrahasználhatók, és gyártásuk jelentősen csökkenti a CO2-kibocsátást. A Bibo Franchise Kft. több szakmai díjat nyert, köztük a SIRHA Budapest és a Zöldinnovációs Expo elismeréseit.
Pályázó cég: HARTMANN-RICO Hungária Kft.
Pályázat: MoliCare® mosható nedvszívó alsóneműk
Fenntartható, orvostechnikai megoldást kínál a mindennapi higiéniai kihívásokra a MoliCare® mosható nedvszívó alsónemű, amely csökkenti a hulladékot és magas komfortot biztosít. Az innovatív termék gyorsan terjed a hazai piacon, és jelentős lépést jelent a környezettudatos személyi higiénia felé.
Pályázat: Souldrops baby drop hipoallergén-szenzitív mosószercsalád
Biztonságos, hipoallergén és környezetbarát megoldást kínálnak a Souldrops Baby mosószerek a babaruhák tisztítására, miközben hatékonyan távolítják el a szennyeződéseket. A márka hazai úttörőként környezetkímélő csomagolással és széles körű pozitív vásárlói visszajelzésekkel erősíti piacvezető pozícióját a babaápolási szegmensben.

SZOLGÁLTATÁS KATEGÓRIA
Pályázó cég: E.ON Drive Infrastructure Hungary
Pályázat: Zöld energia, országos töltőhálózat – fenntartható mobilitás mindenkinek
Országos lefedettségű, 100%-ban zöld energiával működő elektromos töltőhálózatot üzemeltet, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés elterjedéséhez Magyarországon. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary stratégiai partnereivel közösen olyan helyszínekre telepíti a töltőpontokat, ahol a töltés a mindennapi tevékenységek részeként történhet, így téve természetessé a zöld mobilitást.

Pályázó cég: Revo Union Kft.
Pályázat: Piacvezető újrahasználati rendszerek
Piacvezető, körforgáson alapuló újrahasználati rendszert működtet, amely csökkenti a környezeti terhelést és kiváltja az egyszer használatos műanyagokat a vendéglátás, rendezvények és kiskereskedelem területén. A RevoUnion teljes ökoszisztémája lefedi a termékek életciklusát a gyártástól a visszagyűjtésen és mosáson át az újrahasznosításig több mint 22 millió eldobható poharat váltva ki eddig.
TECHNOLÓGIAI MEGOLDÁS, FOLYAMAT KATEGÓRIA
Pályázó cég: SPAR Magyarország Kft.
Pályázat: Innovatív technológiai megoldások a műanyaghasználat csökkentésére a SPAR Magyarországnál
A SPAR technológiai újításokkal, újrahasznosított anyagokkal és körforgásos megoldásokkal jelentősen csökkenti a műanyaghasználatot. A fenntarthatóságot edukációs kampányokkal és felelős hulladékgazdálkodási gyakorlatokkal is támogatja.
CSR KÖRNYEZETI KATEGÓRIA
Pályázat: CO2-kalkulátor – a fenntartható csomagolás jövője
A csomagolások teljes karbonlábnyomát a gyártástól a szállításig pontosan méri a CO2-kalkulátor, segítve a fenntarthatóbb döntéseket. Az eszköz különösen a beszállítói lánchoz kapcsolódó közvetett kibocsátások átláthatóságát növeli, támogatva ezzel a vállalatok környezeti céljait a VPK Packaging megoldásaként.
Pályázó cég: Zwack Unicum Nyrt. és a 10 Millió Fa Alapítvány
Pályázat: „Egy korty természet minden napra” – a Zwack és a 10 Millió Fa közös küldetése: Miyawaki-erdők telepítése a fenntartható Magyarországért
A japán Miyawaki-módszer első hazai alkalmazásával városi minierdők telepítését valósította meg a Zwack a 10 Millió Fa Alapítvánnyal együttműködve, a fenntarthatóság jegyében. A kezdeményezés jól illeszkedik a cég karbonlábnyom-csökkentési törekvéseihez, és példát mutat a vállalati felelősségvállalás új formáira.

Pályázó cég: MiReHu Nonprofit Kft.
Pályázat: Mentés másként
Az élelmiszer-pazarlás csökkentését tűzte ki célul a „Mentés másként” program, amely edukációval és közösségi bevonással, különös tekintettel a lakosságra és a vendéglátóiparra ösztönöz tudatos fogyasztásra. A figyelemfelkeltő kampány installációkkal, oktatással és humorral dolgozik, és már olyan rangos partnerek is támogatják, mint a Hotel Palota Lillafüred.
Pályázó cég: Master Good Cégcsoport
Pályázat: Körforgásos gazdasági modell megvalósítása, a fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében
Körforgásos gazdasági modelljével fenntartható és erőforrás-hatékony működést valósít meg a Master Good Cégcsoport, amely Magyarországon és Európában is úttörőnek számít. A cél, hogy zöld energiával és innovatív technológiákkal a legfenntarthatóbb baromfiipari szereplővé váljon, miközben egészséges, környezettudatos termékeket kínál vásárlóinak.
Pályázat: Partifecske-költőhely a gyárterületen
A biológiai sokféleség megőrzését szolgáló programokkal támogatja a fenntartható működést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. A természetközeli fejlesztések – például a partifecskék számára kialakított élőhelyek – egyszerre szolgálják a környezet védelmét és a társadalmi szemléletformálást.
Pályázat: Rossmann × Respray sprayújratöltő automata
Fenntartható, újratölthető kozmetikai rendszerével forradalmasítja az aeroszolos termékek piacát a Respray × Rossmann együttműködés, csökkentve a hulladékot és a környezeti terhelést. A technológia egyszerre szolgálja a vásárlók kényelmét, a márkák társadalmi felelősségvállalását és a zöld szemléletformálást.
CSR TÁRSADALMI KATEGÓRIA
Pályázat: MégJó! Kampány
Újszerű módon hívta fel a figyelmet az élelmiszer-pazarlás csökkentésére és a tudatos vásárlásra a „Még jó!” kampány, a Nébih szakmai támogatásával. Az akció egyszerre szolgálta a környezeti fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást, miközben százezres nagyságrendben érte el a vásárlókat az Auchan szervezésében.
Pályázat: Libresse női egészség CSR program
Az „Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány támogatásával az Essity-Libresse 2021 óta hívja fel a figyelmet az endometriózisra és a női egészség fontosságára, miközben a női tabuk ledöntésén is dolgozik. Évente átlagosan 3,5 millió forint adományt gyűjtenek és jelentős közösségimédia-elérést érnek el, támogatva ezzel több százezer nő életminőségének javítását.

Pályázó cég: E.ON Hungária Energetikai Zrt.
Pályázat: Föld bajnokai
A fenntarthatósági szemlélet terjesztését tűzte ki célul a „Föld bajnokai” pályázat, amely gyerekeken és oktatási intézményeken keresztül valósul meg. A kezdeményezés támogatást, láthatóságot és közösségi tudásmegosztást biztosít azoknak, akik helyben valósítanak meg környezettudatos változásokat az E.ON szervezésében.
Pályázó cég: K&H Bank
Pályázat: K&H életrevalók program
Gyermekvédelemben élő fiatalokat támogat az „életrevalók” program, amely személyre szabott képzéseken keresztül segíti őket az önálló élet megkezdésében és társadalmi beilleszkedésükben. A K&H kezdeményezése eddig 77 fiatalt segített összesen 40 millió forint értékű támogatással, és jelentős társadalmi, szakmai visszhangot váltott ki.

Pályázó cég: K&H Bank
Pályázat: K&H mozdulj! az év tesitanára program
Az aktív, egészséges életmódra ösztönző testnevelőtanárok elismerését tűzte ki célul a „K&H mozdulj! az év tesitanára” program. A lakossági jelölésen és szavazáson alapuló kezdeményezés országos mozgalommá vált, amely kiemelkedő társadalmi és médiafigyelmet kapott.
Pályázat: „Körforgásban a diákokkal” – edukáció a körforgásos gazdaságért
Országos versenyeken keresztül edukálta az általános iskolásokat a szelektív hulladékgyűjtésről és az élelmiszer-pazarlás megelőzéséről a „Körforgásban a diákokkal” program. A kampány több ezer diákot ért el, és a társadalmi szemléletformálást a dolgozók és a közösségimédia-követők bevonásával is erősítette a Lidl szervezésében.
Pályázat: „Start a jövőért”: 57 millió forint országszerte a Tescótól a gyerekek, fiatalok és a közösségek jövőjére
Évente kétszer összesen 57 millió forinttal támogat helyi szervezeteket a „Start a jövőért” program, amelyek gyerekeknek és fiatal felnőtteknek szóló fejlesztő, közösségépítő projekteket valósítanak meg. A szakmai zsűri által kiválasztott pályázatok közül a vásárlók szavazással döntik el, mely kezdeményezések kapják meg a támogatást a Tesco-üzletek körzetében.
KÜLÖNDÍJAK
MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-kommunikációs Különdíjának nyertese:
Zwack Unicum Nyrt. és a 10 Millió Fa Alapítvány – „Egy korty természet minden napra” Zwack és a 10 Millió Fa közös küldetése Miyawaki-erdők telepítése a fenntartható Magyarországért pályázata
A MARS Magyarország különdíjának nyertese:
AUCHAN Magyarország Kft. – MégJó! Kampány pályázata
A szakmai zsűri nevében gratulálunk minden nyertesnek!
Egyúttal biztatunk minden márkát, vállalatot, hogy jelentkezzen a 2026. évi Fenntarthatóság szimbóluma versenyre,
hiszen itt kategóriánként nem egymással versenyeznek a pályázatok, hanem saját kitűzött fenntarthatósági céljaik
eléréséről kell számot adniuk, és kizárólag saját eredményeikről kell meggyőzniük a zsűrit, nem másokhoz hasonlítva.
További információ: marketing@trademagazin.hu
Kapcsolódó cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
Infláció, sofőrhiány, szigorodó szabályozás és zöld elvárások – ezek egyszerre…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >